تجهیزات, لوازم جانبی

انواع فلومتر التراسونیک و کوریولیس

انواع-فلومتر-التراسونیک

دستگاه فلومتر از تجهیزات اندازه گیری محسوب می شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این ابزار جهت اندازه گیری سرعت سیال می باشد. در مقاله ی قبلی فلومتر را به طور کامل توضیح داده ایم. در ادامه قصد داریم انواع فلومتر التراسونیک و کوریولیس را توضیح دهیم. به این ترتیب که با نحوه کار فلومتر التراسونیک و همین طور اساس کار فلومتر کوریولیس آشنا می شویم.

انواع فلومتر التراسونیک و کوریولیس

نحوه کار فلومتر التراسونیک

این تجهیز نوعی دبی سنج یا جریان سنج است که سرعت سیال را اندازه می گیرد. نحوه کار فلومتر التراسونیک به این شکل است که از طریق امواج صوتی سرعت مایعات و سیال را اندازه گیری می کند. فلومتر می تواند با استفاده از مبدل های التراسونیک، سرعت متوسط را در امتداد مسیر پرتوی ساطع شده، با میانگین اختلاف زمان اندازه گیری شده بین پالس های التراسونیک منتشر شده در جهت جریان و یا با اندازه گیری تغییر فرکانس با کمک داپلر صورت می گیرد.

این نوع فلوتر تحت تأثیر خصوصیات صوتی سیال مایع می باشند. می توانند طبق دبی تحت تأثیر چگالی، دما، ویسکوزیته و ذرات معلق قرار بگیرند. التراسونیک بر خلاف فلومتر های مکانیکی از قطعات متحرک استفاده نمی کنند. به همین دلیل استفاده و نگهداری از آن ها معمولا ارزان است.

انواع فلومتر التراسونیک

  • فلومتر انتقالی یا جابجایی زمانی
  • بازتابی یا داپلر
  • جریان کانال باز

نحوه-کار-فلومتر-التراسونیک

اساس کار فلومتر کوریولیس

اساس کار فلومتر کوریولیس به این صورت است که همزمان می تواند چگالی و دبی جرمی، را اندازه گیری کند. که در کنترل فرآیند های صنعتی دریچه جدیدی را گشوده است.

این مدل فلومتر دارای دو لوله ی اندازه گیری است. این لوله ها توسط یک تحریک کننده دچار نوسان می شوند. در این سیستم دو سنسور نیز به کار رفته که باعث می شوند تغییر نوسان به عنوان اختلاف فاز ثبت شود. که نسبت مستقیمی این اختلاف فاز با دبی جرمی دارد.

با استفاده از فرکانسی که لوله را اندازه گیری می کند می توان چگالی سیال را به دست آورد. در این نوع فلومتر یکی از مهم ترین تفاوتی که وجود دارد اندازه گیری مستقیم دبی جرمی است. که در مواقعی که چگالی و دمای متغیر دارند سبب می شود منحصر به فرد شوند.

این نوع فلومتر نسبت به انواع دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است. ولی محبوبیت بیشتری دارد زیرا کارایی و دقت زیادی دارد. لیست قیمت فلومتر ها بر مبنای انواع و کاربرد آن ها متفاوت است. شما می توانید جهت خرید و دریافت لیست قیمت فلومتر ها با ما در شهر پمپ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *