پمپ, پمپ شناور

راهنمای نصب پمپ شناور

راهنمای-نصب-پمپ-شناور

پمپ های شناور نوعی پمپ سانتریفیوژ می باشند که توانایی کارکرد زیر آب را دارد. تقریبا عملکرد پمپ شناور و کف کش مشابه هم هستند. در مقاله ی لینک شده تفاوت این دو نوع پمپ بررسی شده است. در این مقاله راهنمای نصب پمپ شناور و تعمیر پمپ شناور ارائه شده است.

عملکرد پمپ شناور

این پمپ مستغرق به یک موتور الکتریکی متصل است. عملکرد آن نیز به این صورت است که موتور پمپ باعث چرخیدن پروانه ها می شود. که هر پروانه توسط دیفیوزر سیال را پمپاژ می کند. انواع متفاوتی دارد و برای پمپاژ آب از چاه، در نیروگاه ها و موارد مختلف دیگر کاربرد دارد. در مقاله های قبلی مفصل راجع به عملکرد پمپ شناور و انواع آن مطالبی ارائه شده است.

راهنمای نصب پمپ شناور

این پمپ با توجه به کاربرد آن به صورت عمودی یا افقی نصب می شود. اتصال به صورت عمودی برای بیشتر کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرد. ولی نصب افقی جهت آبیاری قطره ای و تحت فشار و در آبنما ها استفاده می شود.

  • تمام اتصالات و لوله های پمپ باید به درستی انجام گیرد.
  • باید قبل از نصب، محور الکتروموتور و پمپ از نظر حرکت و چرخیدن بررسی شود و از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • محل نصب الکترو پمپ مسطح و محکم باشد و از توری پمپ استفاده شود.
  • قسمت حلقه ای محوری پمپ با کوپلینگ کاملا مماس باشد. و پیچ کوپلینگ پمپ در جای مناسب خود قرار گیرد. و چرخش الکترو پمپ کوپله شده بررسی شود.
  • هنگام نصب الکترو پمپ در چاه به اندازه ی قطر آن توجه کنید. قطر چاه نسبت به قطر الکترو پمپ باید بزرگتر باشد.
  • پس از جاگذاری در چاه دقت کنید که حداقل نیم متر از ته چاه بالاتر باشد. تا با گذشت زمان در گل و لای غرق نشود.
  • از سالم بودن کابل های الکتروموتور مطمئن شوید. کابل پمپ شناور تجهیزی است که از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. کابل پمپ شناور دارای با ویژگی خاص ساخته شده و جهت انتقال برق استفاده می شود.
  • خنک کاری یاتاقان های الکتروپمپ شناور با آب صورت می گیرد. همین طور پمپ نباید خشک کار کند بنابراین سطح آب پمپ باید کنترل شود.

تعمیر پمپ شناور

به دلیل اینکه الکتروپمپ در یک محفظه جداگانه است معمولا این پمپ نسبت به سایر پمپ ها عمر بیشتری دارد. این ویژگی باعث می شود که در مقابل خوردگی و رطوبت ایمن باشد.

قبل از تعمیرات کلیات پمپ یعنی میزان آب دهی و نحوه قرار گیری آن بررسی می شود. پس از آن به اجزای آن توجه می شود.  برای نصب و تعمیرات حتما لازم است از یک متخصص کمک بگیرید.

قیمت پمپ شناور نیز با توجه به انواع و مشخصات فنی آن متفاوت است. برای گرفتن مشاوره و استعلام قیمت پمپ شناور می توانید با ما در شهر پمپ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *