کلید پرشر سوئیچ, لوازم جانبی

کلید پرشر سوئیچ چیست ؟

کلید پرشر سوئیچ چیست

در مقالات قبلی به این موضوع اشاره شد که به منظور تامین فشار آب آپارتمان ها، علی الخصوص طبقات بالا، از سیستم های آبرسانی پیشرفته شامل پمپ های آب خانگی و لوازم جانبی پمپ ها استفاده می گردد. اما اینکه پرشر سوئیچ چیست ، باید گفت یکی از مهم ترین قطعات در بین این لوازم، قطعاتی است که به منظور کنترل و تنظیم فشار آب طراحی شده است و دارای تنوع بالایی هم هستند. کلید پرشر سوئیچ و کلید اتوماتیک نمونه ای از این لوازم محسوب می شوند که البته تفاوت هایی نیز با هم دارند.

در این مقاله قصد داریم به تشریح کامل تعریف و نحوه نصب پرشر سوئیچ بپردازیم. همچنین جهت استعلام قیمت پرشر سوئیچ پمپ آب شما می توانید با کارشناسان بخش فروش فروشگاه اینترنتی شهر پمپ تماس حاصل فرمایید. 

کلید پرشر سوئیچ چیست ؟

پاسخ به این پرسش که پرشر سوئیچ چیست بسیار ساده است. پرشر سوئیچ به معنای کلید فشار می باشد و بر این اساس بدیهی است که چه وظیفه ای به عهده دارد. از این نوع کلید ها برای اندازه گیری مقدار فشار موجود داخل لوله کشی ها استفاده می شود. به این صورت که کنتاکت داخل آب با کم و زیاد شدن فشار خطوط در مقایسه با فشار مشخص شده، قطع و وصل می گردد. این موضوع منجر به صدور فرمان خاموش و روشن شدن اتومات در تابلو برق و یا سایر تجهیزات الکتریکی می شود. 

انواع کلید پرشر سوئیچ

به صورت کلی تقسیم بندی انواع پرشر سوئیچ پمپ بر اساس اجزای داخلی آن ها صورت می گیرد. به طور مثال داشتن پیچ تنظیم یا عدم وجود آن، این قطعات را به دو دسته قابل تنظیم و غیر قابل تنظیم تقسیم می کند.

اما علاوه بر این موضوع، تقسیم بندی اصلی آن ها بر اساس تعداد موجود قطعه ای الکتریکی به نام ترمینال در داخل آن هاست. این عامل، علاوه بر معیار تقسیم بندی کلید پرشر سوئیچ ، دلیل بر تفاوت لیست قیمت پرشر سوئیچ پمپ آب نیز می شود. در ادامه به ذکر توضیحاتی از هر یک از این انواع پرداخته شده است.

  1. دو ترمیناله

این مدل دارای دو عدد ترمینال داخل محفظه خود می باشد. نحوه عملکرد آن نیز به این صورت است که با افزایش فشار، بیش از حد تعیین شده، کنتاکت بسته می شود. این امر منجر به ارسال دستور خاموشی به کنتاکتور و نهایتا خاموش شدن پمپ می گردد.

  1. سه ترمیناله

نوع سه ترمیناله عملکردی همچون مدل بالا به منظور کنترل میزان فشار و اتومات کردن پمپ دارد. با این فرق که چون دارای سه ترمینال در ساختار خود می باشد، هر سه ی این ترمینال ها در پروسه ذکر شده بالا دخیل هستند.

قیمت پرشر سوئیچ پمپ آب

اجزای داخلی پرشر سوئیچ پمپ آب

با توجه به پاسخ این سوال که کلید پرشر سوئیچ چیست ، این لوازم برای داشتن عملکردی صحیح شامل قطعات زیر می باشند که عدم وجود هر یک باعث بروز اختلال در انجام وظایفشان می گردد.

  • کنتاکت ها
  • پیچ (تنظیم) کوچک و بزرگ
  • صفحه
  • کاور
  • پایه
  • لوله اتصال

کاربرد پرشر سوئیچ

از آنجاییکه شهر پمپ عرضه کننده این لوازم می باشد، در این بخش قصد داریم به مهم ترین کاربرد های آن ها بپردازیم. از این طریق مشتریان محترم قادر خواهند بود که انتخاب صحیح تری متناسب با سیستم خود داشته باشند. هرچند که ماهیت این قطعات برای کنترل فشار پمپ های آب با توان بالاست، اما در موارد زیر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

  • تنظیم میزان فشار داخل خط
  • تنظیم مقدار توان پمپ
  • خودکار کردن عملکرد پمپ ها

مزایا و معایب کلید پرشرسوئیچ

گفتیم که قطعات متنوعی برای تنظیم فشار خط لوله ها تولید می شوند که در راس آن ها کلید اتومات و پرشرسوئیچ قرار دارد. با این حال عوامل بی شماری را می توان تحت عنوان تفاوت های کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ ذکر نمود که یکی را بر دیگری ارجح می کند. برای روشن شدن این موضوع، در این مقاله به ذکر مزایا و معایب کلید پرشر سوئیچ پمپ آب خواهیم پرداخت.

  • عدم نیاز به فشار اولیه برای شروع به کار
  • امکان تامین فشار های بالا تا 100 بار برای هر چند طبقه
  • دارای کیفیت و دقت بالا
  • افزودن طول عمر پمپ ها از طریق اتومات کردن عملکرد آن ها با کاهش دفعات خاموش و روشن شدن شان تنها در اختلاف فشار های بالا
  • دارای نشانگری برای نمایش مقدار فشار

همچنین از جمله نکات منفی قابل ذکر جهت داشتن انتخابی درست تر می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بالا بودن قیمت پرشر سوئیچ پمپ آب نسبت به کلید اتومات
  • امکان اتومات کردن پمپ تنها از روی جریان خروجی پمپ (به این صورت که در صورت قطع شدن جریان ورودی، پرشر سوئیچ، پمپ را خاموش نمی کند.)

نحوه نصب پرشر سوئیچ

نحوه نصب پرشر سوئیچ

به صورت کلی، این قطعات، همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، در قسمت خروجی پمپ و روی خط لوله کشی قرار می گیرند. شیر یکطرفه و شیر فلکه از جمله اتصالاتی است که همراه با پرشر سوئیچ و به منظور اتصال آن به مدار مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه سیم کشی آن نیز از دو طریق امکان پذیر است. در ادامه به صورت مختصر به نحوه سیم کشی نصب پرشر سوئیچ در سیستم های آبرسانی پرداخته شده است.

  1. سیم کشی وارد تابلو برق شده و از آن طریق، مدار فرمان کنتاکتور پمپ را برای اتومات کردن آن درگیر کند.
  2. سیم کشی مستقیما به برق پمپ متصل شده و از طریق قطعه ای به نام پیچ تنظیم اقدام به خاموش و روشن کردن پمپ نماید. در این حالت هر چه پیچ سفت تر گردد، میزان فشار خط نیز بیشتر می شود.

خرید پرشر سوئیچ و نحوه انتخاب آن

برای انتخاب نوع مناسب از بین انواع مختلف پرشر سوئیچ، متناسب با نیاز مورد نظر، کافی است به چند عامل مهم زیر توجه گردد. البته لازم به ذکر است که در صورت عدم داشتن دانش کافی در این زمینه شما می توانید از مشاوره های رایگان ما نیز تنها با یک تماس تلفنی بهره مند شوید.

  • میزان فشار و توان پمپ
  • میزان فشار خط
  • مقدار جریان موجود و مناسب با پمپ

جنس کلید پرشر سوئیچ پمپ آب

این لوازم دارای چندین قطعه حائز اهمیت تر از سایر قطعات داخلی آن می باشند که برای داشتن راندمان و عمر بالا، لازم است از متریال مناسبی در ساخت آن ها استفاده شود. بر این اساس، اطمینان از جنس استفاده شده در موارد زیر برای داشتن یک انتخاب صحیح ضروری است.

  • جنس بدنه بیرونی غالبا از پلاستیک
  • تیغه ها و سایر قطعات داخلی آن از فلز مس یا آلومینیوم

فروش اینترنتی کلید پرشرسوئیچ

خرید آنلاین محصولات پرشر سوئیچ، علاوه بر ایجاد دسترسی ساده به لیست قیمت پرشر سوئیچ پمپ آب باعث می شوند که با صرف کمترین زمان ممکن، مناسب ترین نوع محصول را با توجه به پمپ خود، داشته باشیم. شهر پمپ به عنوان نمایندگی تمامی برند های موجود این لوازم در بازار، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان محترم در این زمینه و نیز خرید پمپ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *