پمپ, پمپ آب خانگی

راه های نگه داری پمپ آب خانگی

هواگیری-پمپ-آب

در میان پمپ ها، پمپ آب خانگی یکی از پرکاربرد ترین ها شناخته می شود.  معمولا در جاهایی که فشار آب کم باشد از آن استفاده می کنند و به این ترتیب باعث افزایش فشار آبدهی متناسب با مصرف می شود. نکته ی مهم برای اینکه پمپ آب ضعیف نشود روش نگه داری و نصب صحیح آن است تا بتواند کارایی پمپ را افزایش دهد. پس از انتخاب مناسب ترین پمپ، سرویس و نگه داری صحیح از پمپ آب خانگی مهم ترین مسئله است که استانداردهایی دارد.

با توجه کردن به این نکات می‌توانید بازدهی و عمر مفید آن را افزایش دهید. به این صورت که باید در فاصله  زمانی مشخص، پمپ و قطعات آن را چک کنید. مثلا هواگیری پمپ آب و روغن کاری پمپ آب باید به موقع انجام گیرد. این بررسی ‌های دوره‌ای باعث زیاد شدن عمر مفید و دیر خراب شدن پمپ می شود. در ابتدا باید به دفترچه ی راهنمای پمپ ها مراجعه کنید زیرا ممکن است راه های مراقبتی هر برند متفاوت باشد. در ادامه به نکات مهم نگه داری و سرویس صحیح پمپ آب خانگی اشاره می کنیم.

نصب صحیح پمپ

اولین و مهم ترین نکته در کارکرد درست پمپ نصب اصولی و صحیح آن می باشد. باید برای نصب پمپ های آب به قرار گرفتن پایه ها، صفحه ها، فنداسیون ها، لوله کشی و … توجه ویژه ای شود. که می توانید از دفترچه راهنما یا از یک نصاب متخصص کمک بگیرید.

روغ کاری پمپ آب

نکته ی دیگر روغن کاری پمپ آب است. به دلیل اینکه معمولا این نوع پمپ ها به طور دائم در حال کار هستند خصوصا پمپ هایی که در ساختمان ها نصب شده. امکان دارد بعد از مدتی به دلیل اصطکاکی که بین اجزای آن وجود دارد دچار مشکل شوند. روغن کاری آن باعث می شود پمپ بتواند به صورت روان کار کند و از اصطکاک آن کاسته شود. روغن کاری پمپ آب باید به صورت منظم و دوره ای در فاصله زمانی معین انجام بگیرد.

علت داغ شدن پمپ آب

یکی دیگر از نکات مهم این است که نباید پمپ بیش از حد کار کرده و داغ شود. علت داغ شدن پمپ آب خاموش نکردن و یکسره کار کردن آن می باشد وممکن است به قسمت‌های دیگر پمپ نیز آسیب برساند.

برای جلوگیری از داغ شدن آن، بهتر است پمپ را فقط در ساعاتی که نیاز به تقویت فشار آب و استفاده از پمپ را دارید روشن کنید. در غیر این صورت آن را خاموش کرده و اجازه دهید پمپ استراحت کند.

برای تنظیم این کار می توانید از یک ست کنترل استفاده نمایید. که هر موقع شیر آب را روشن می کنید به صورت اتوماتیک پمپ روشن می شود و هر موقع بستید خاموش. حواستان باشد پمپ بدون آب و به صورت خشک کار نکند.

روغن-کاری-پمپ-آب

هواگیری پمپ آب

ممکن است پس از گذشت مدت زمانی پمپ هوا بگیرد و باعث شود پمپ آب ضعیف کار کند.  به این ترتیب پمپاژ به درستی انجام نمی شود. به موقع هواگیری پمپ آب باعث جلوگیری از خرابی آن می شود.

رفع مشکل صدای پمپ آب

ممکن است به دلیل رخ دادن مواردی پمپ شما به سر و صدا بیفتد. بعضی از موارد شامل آسیب دیدن پروانه ها، عدم نصب و قرار گیری صحیح پمپ و… باشد. برای رفع مشکل صدای پمپ آب باید سرویس دوره ای انجام گیرد همچنین پمپ مناسب با برند خوب خریداری کنید.

جلوگیری از یخ زدن پمپ آب

بیشتر پمپ ها مقاومت کمی در برابر سرمای شدید دارند و دچار آسیب می شوند. به همین دلیل باید پمپ ها در محلی قرار بگیرند که دچار یخ زدگی نشوند. برای جلوگیری از یخ زدگی آن ها عایق کردن پمپ راه حل مناسبی می باشد. مثلا عایق کردن منبع یا مخزن آب، پمپ و لوله ها اهمیت زیادی دارد.

می توانید برای گرفتن مشاوره جهت خرید و نصب پمپ ها با ما در شهر پمپ تماس گرفته یا به سایت ما مراجعه نمایید. ارسال تمام محصولات شهر پمپ نیز به صورت رایگان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *