ست کنترل, لوازم جانبی

ست کنترل استریم

ست کنترل استریم

به صورت کلی پمپ های بسیاری به منظور انتقال آب طراحی و تولید شده اند. در همه این پمپ ها، مخصوصا انواع پمپ های آب خانگی به منظور بهبود عملکرد بهتر آن ها، استفاده از لوازمی خاص ضروری می باشد. مهم ترین این لوازم ست کنترل نام دارد و به عنوان رایج ترین برند آن نیز ست کنترل استریم را می توان نام برد. در ادامه به معرفی کامل این دسته از محصولات و نحوه تنظیم ست کنترل استریم پرداخته خواهد شد.

البته برند های دیگری نیز وجود دارند که یا به صورت انحصاری تولید کننده لوازم جانبی پمپ ها بوده و یا خود، تولید کننده پمپ هستند و لوازم مکمل پمپ های تولیدی خود را نیز جهت خدمات رسانی بهتر تولید می نمایند. شهر پمپ به عنوان مرکز فروش اینترنتی انواع پمپ و لوازم جانبی آن ها، ارائه دهنده تمامی برند های موجود ست کنترل به مشتریان محترم می باشد. تنها کافی است به منظور دریافت مشاوره های رایگان و استعلام قیمت و موجودی ها با ما تماس حاصل فرمایید.

برند استریم (STREAM)

برند استریم مربوط به شرکتی چینی بوده که فعالیت خود را از سال 1997 در زمینه تولید انواع پمپ ها و لوازم جانبی هر یک شروع نموده است. این شرکت سعی کرده است که محصولات خود را با استفاده از خلاقیت در طراحی و تکنولوژی در ساخت تولید نموده تا از این طریق رضایت حداکثری مشتری را جلب نماید. از جمله لوازم جانبی تولیدی برند استریم، ست کنترل می باشد که در ادامه، اطلاعات بیشتری از آن نیز بر اساس کاتالوگ ارائه شده است.

برند استریم

ویژگی های ست کنترل استریم

به صورت کلی محصولات ست کنترل استریم ، به منظور خودکار کردن عملکرد پمپ های آب، در صورت کاهش فشار در لوله کشی ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین باید انواع مختلفی از آن ها با ظرفیت های متفاوت از هم وجود داشته باشد تا امکان پوشش طیف وسیعی از نیاز های بازار را داشته باشند. البته لازم به ذکر است که برای داشتن کارکردی صحیح، چگونگی نصب و نحوه تنظیم ست کنترل استریم نیز حائز اهمیت است. در ادامه خلاصه ای از مشخصات فنی هر مدل جهت انتخاب ساده تر آن ها آورده شده است.

نام سری حداکثر فشار (بار) حداکثر جریان (آمپر) حداکثر توان (کیلو وات)
PS-07 10 30 2.2
PC-10 10 10 1.1
PC10P 10 30 2.2
PC-12 10 10 1.1
PC-13 10 10 1.1
PC-13B 10 10 1.1
PC-19A 10 10 1.1

مزایای ست کنترل استریم

از مهم ترین مزایای انواع ست کنترل استریم ، تنوع مدلی بالای آن ها می باشد. زیرا به دلیل این تنوع بالا می توان از این محصولات در مصارف بسیاری متناسب با سیستم مورد نظر خود استفاده نمود. البته لازم به ذکر است که ست کنترل های برند استریم برای پمپ هایی تا قدرت 1.5 اسب طراحی و ساخته شده اند.

همچنین برخی از مدل های آن ها دارای لوازمی مکمل همچون مانومتر، پریز درپوش دار، کابل هایی با اندازه های مختلف و پیچ تنظیم هم می باشند. به همراه داشتن این لوازم در کنار ست کنترل از آنجایی مزیت محسوب می شود که تا حد زیادی قادر به کاهش هزینه های جانبی سیستم های آبرسانی می گردد. می دانیم که استفاده از ست کنترل، منجر به افزایش چشمگیر طول عمر پمپ های آب می شود. اما به کار بردن این لوازم، مزایای دیگری نیز دارد که در راس آن ها عدم نیاز به منابع تحت فشار قرار می گیرد. بنابراین با توجه به این موارد، استفاده از ست کنترل های استریم بسیار مقرون به صرفه به شمار می رود.

نحوه تنظیم ست کنترل استریم ، همچنین نحوه نصب و تعمیرات آن ها بسیار ساده بوده و این سادگی از دیگر ویژگی های مثبت این محصولات به حساب می آید. البته جدا از این موارد، نحوه استفاده از آن ها نیز ساده می باشد. به این معنی که می توان تنها با توجه به درجه ای که روی ست کنترل واقع شده است، میزان فشار آب را تشخیص داد. همینطور داشتن ابعادی کوچک جهت اشغال فضای کمی از محل نصب، از دیگر مزایای این محصولات است. نکته آخر از ویژگی های مثبت انواع ست کنترل استریم ، بدنه مقاوم آن ها در برابر رطوبت و عایق بودنشان در برابر جریان برق می باشد.

نحوه تنظیم ست کنترل استریم

کاربرد های ست کنترل استریم

با توجه به توضیحات بالا متوجه شدیم که ست کنترل ها یکی از لوازمی هستند که با هدف بهبود آبرسانی و افزایش راندمان پمپ ها در سیستم های مختلف لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند. بر این اساس رایج ترین کاربرد های آن ها در آپارتمان های مسکونی چند طبقه و سیستم های تامین آب می باشد. اما اینکه این تجهیز چه وظایفی را بر عهده دارد، موضوعی است که در ادامه به صورت کامل و فهرست وار به آن اشاره شده است.

  • اتومات کردن نحوه عملکرد پمپ های آب
  • ارسال فرمان خاموش شدن پمپ در صورت افت بیش از حد فشار
  • جلوگیری از برگشت آب باقی مانده در لوله کشی ها پس از خاموش نمودن پمپ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *