کلید پرشر ترانسمیتر, لوازم جانبی

پرشر ترانسمیتر دانفوس

پرشر ترانسمیتر دانفوس

پرشر ترانسمیتر دانفوس موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. به صورت کلی ترانسمیتر فشار آب یکی از لوازم جانبی پمپ های آب بوده که جهت اندازه گیری فشار خط آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر در هر نوع سیستم آبرسانی، نیاز به این قطعات احساس می شود. با توجه به این گستردگی استفاده، در سال های اخیر شرکت های بسیاری شروع به تولید انواع ترانسمیتر فشار آب نموده اند که یکی از پر طرفدار ترین آن ها پرشر ترانسمیتر یا سنسور فشار دانفوس می باشد.

لوازم جانبی تولیدی این برند امکان کار با هر برندی از پمپ های آب را دارند. هرچند که در صورت استفاده از آن ها همراه با پمپ آب دانفوس علی الخصوص در سیستم هایی همراه با سنسور فشار بوستر پمپ می توان تطابق بیشتری را حس نمود. شهر پمپ با داشتن سال ها تجربه در این زمینه، ارائه دهنده مشاور رایگان برای خرید صحیح این محصولات می باشد.

برند دانفوس (DANFOSS)

برند دانفوس مربوط به شرکتی دانمارکی بوده که فعالیت خود را در تولید و عرضه انواع پمپ و لوازم جانبی از سال 1933 شروع نموده است. طراحی و تولید محصولات این برند چه لوازم جانبی آن باشد و چه انواع پمپ آب دانفوس ، بر اساس داشتن خلاقیت جهت افزایش بازدهی این محصولات می باشد. یکی از محبوب ترین لوازم جانبی ساخت برند دانفوس نیز پرشر ترانسمیتر آن می باشد که در ادامه به تشریح بیشتر آن پرداخته شده است.

پمپ آب دانفوس

ویژگی های سنسور فشار دانفوس

با توجه به محصولات پرشر ترانسمیتر دانفوس ، تنوع مدلی این قبیل از محصولات در مقایسه با محصولات دیگر این برند مانند پمپ آب دانفوس کمتر است. اما در عوض، مشخصات فنی همین تعداد به گونه ایست که قادر به پوشش عمده نیاز های بازار می باشد. در ادامه به صورت خلاصه اطلاعات هر یک از این مدل ها جهت کمک به داشتن خریدی متناسب با نیاز مشتری آورده شده است.

نام سری حداکثر فشار (بار) محدوده جریان (میلی آمپر) اتصالات (اینچ)
MBS سری 1 10 4 تا 20 4/1
MBS سری 2 15 4 تا 20 4/1
MBS سری 3 25 4 تا 20 4/1

با توجه به جدول بالا مشاهده می کنید که تنها پارامتر متغیر در مدل های مختلف ترانسمیتر فشار آب دانفوس، مقدار فشار قابل تحمل توسط آن ها می باشد. همین پارامتر، علت اصلی تفاوت در قیمت مدل های مختلف این محصولات نیز به شمار می رود. فروشگاه اینترنتی شهر پمپ به عنوان نمایندگی این برند، مرجعی معتبر جهت استعلام قیمت و نیز خرید این اقلام می باشد.

مزایای پرشر ترانسمیتر دانفوس

اصلی ترین نکته مثبت در رابطه با این دسته از محصولات دانفوس، تنوع مدلی آن هاست که علاوه بر مشخصات فنی همچون دامنه عملکرد، شامل نوع و اندازه اتصالات و نیز شکل ظاهری آن ها هم می شود. بر اساس دامنه عملکرد، این لوازم طیف بسیار گسترده ای را تا 600 بار پوشش داده و بر اساس شکل ظاهری، این لوازم امروزه در انواع فشنگی، بلوکی و جعبه ای در بازار فروش عرضه می گردند.

ترانسمیتر فشار آب

از دیگر مزایای این محصولات، متریال مورد استفاده در ساخت آن هاست که غالبا از استیل برای این منظور بهره گرفته می شود. بنابراین میزان مقاومت آن ها در برابر خوردگی و حرارت، بسیار بالا می باشد. از دیگر مواردی که در طراحی پرشر ترانسمیتر دانفوس به آن توجه ویژه ای شده است، کیفیت بالای ساخت و جمع و جور بودن آن ها از نظر ابعاد و اندازه است که به تبع آن، وزن این محصولات را نیز کاهش داده است. این نوع طراحی منجر به این موضوع شده است که چه در برابر فشار های بالا و چه در برابر فشار های پایین از این لوازم محافظت شود.

داشتن عملکردی با بهره وری بالا با وجود احتمال ایجاد لرزش هایی حین کارکرد از دیگر مزایای این محصولات محسوب می شود. علاوه بر این وجود ویژگی هایی از جمله هوشمند بودن، داشتن صفحه نمایشگر دیجیتال و قابلیت ضد انفجاری در برخی از مدل های این برند از مزایای دیگر این محصولات است.  

سنسور فشار دانفوس

کاربرد های سنسور فشار دانفوس

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، وظیفه انواع ترانسمیتر فشار، اندازه گیری فشار در هر نوع سیالی از جمله مایع و گاز می باشد. اما صنایعی که نیازمند این سنجش فشار و استفاده از این لوازم خاص برند دانفوس می باشند، به شرح زیر است:

  • صنایع شیمیایی
  • صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • انواع سیستم های آبرسانی
  • مصارف کشاورزی
  • صنایع مواد غذایی
  • صنعت کشتی رانی
  • انواع سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع
  • انواع سنسور فشار بوستر پمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *