پمپ, پمپ حلزونی

پمپ حلزونی اطلس

پمپ حلزونی اطلس

یکی از معروف ترین برند های داخلی پمپ های حلزونی، پمپ حلزونی اطلس می باشد. شناخت برند های مختلف این پمپ ها بسیار حائز اهمیت است. چراکه در غالب صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. علت آن نیز شکل حلزونی پوسته این پمپ هاست که باعث می شود با داشتن شیب زیاد، آب با شدت و فشار بالا جاری گردد.

در ادامه قصد داریم به پمپ حلزونی اطلس و ذکر ویژگی های آن بپردازیم. از آنجاییکه شهر پمپ نمایندگی تهران این برند می باشد، شما مشتریان محترم می توانید جهت استعلام قیمت پمپ حلزونی پشت تراکتوری از این برند یا سایر برند های داخلی و خارجی از کارشناسان ما در واحد فروش کمک بگیرید. همچنین برای آشنایی با مشخصات فنی آن ها با ما تماس حاصل فرمایید.

برند اطلس (ATLAS)

برند اطلس مربوط به شرکتی ایرانی بوده که فعالیت خود را از سال 1374 در زمینه تولید و عرضه برخی پمپ ها شروع نموده است. این محصولات با استفاده از مهندسی معکوس پمپ های برند KSB صورت گرفته است. بنابراین بدیهی است که کیفیتی نزدیک به آن ها داشته و از این طریق رضایت مشتریان را به راحتی جلب می نماید. از جمله پمپ های پر استفاده این برند، پمپ حلزونی آن بوده که در ادامه، اطلاعات بیشتری از آن ها نیز ارائه شده است.

برند اطلس پمپ

ویژگی های پمپ حلزونی اطلس

به صورت کلی محصولات پمپ حلزونی اطلس ، دارای تنوع مدلی فراوانی هستند و ویژگی مشترک در تمامی این مدل ها، امکان تامین دبی های بالا می باشد. دلیل آن هم همانطور که قبلا نیز ذکر شد، مربوط به شکل محفظه این پمپ هاست. چراکه این طراحی به گونه ای است که شیب زیادی برای سرعت گرفتن بیشتر سیال ایجاد می کند. در ادامه به صورت خلاصه مشخصات فنی هر مدل در جدولی آورده شده است. بر اساس همین مشخصات قیمت پمپ حلزونی پشت تراکتوری در هر نوع، متفاوت از دیگری می باشد. 

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (متر مکعب بر ساعت) جنس بدنه
ETA 32 86 28 چدن
ETA 40 92 55 چدن
ETA 50 90 90 چدن
ETA 65 93 160 چدن
ETA 80 92 250 چدن
ETA 100 89 350 چدن
ETA 125 93 450 چدن
ETA 150 56.5 550 چدن
ETA 200 88 1000 چدن
ETA 250 88 1400 چدن
ETA 300 91.5 1550 چدن

مزایای پمپ حلزونی اطلس

مهم ترین مزیت پمپ های حلزونی اطلس را می توان در گستردگی مدل های مختلف آن خلاصه کرد. زیرا همانطور که در جدول بالا نیز مشخص است، این پمپ ها دارای هد و دبی های بسیار گوناگونی می باشند. نکته دیگر در رابطه با این تنوع مدلی، نحوه چرخش آن هاست. بر این اساس انواع پمپ حلزونی اطلس می توانند به دو صورت راست گرد و چپ گرد تولید و عرضه شوند که مدل چپ گرد، کاربرد های خاص تری داشته و مخصوص نصب در پشت تراکتور می باشد. به این مدل خاص از پمپ های حلزونی، پمپ پشت تراکتوری گفته می شود.

شکل پمپ گریز از مرکز

از دیگر مزایای این محصولات، کیفیت بالای آن ها هم در طراحی و هم در پروسه ساخت این پمپ ها می باشد. چراکه باعث شده است تا علاوه بر عمر بالا، مصرف انرژی پایینی نیز داشته باشند. بدین معنی که نوع انرژی مورد نیاز این پمپ ها اعم از برق یا سوخت در کمترین حالت ممکن مصرف می شود. این موارد مستقیما روی افزایش طول عمر سیستم های صنعتی مورد استفاده برای این پمپ ها نیز تاثیر گذار می باشند. همچنین لازم به ذکر است که با وجود تمامی این ویژگی ها، قیمت پمپ حلزونی پشت تراکتوری کماکان بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود.

کاربرد های پمپ حلزونی اطلس

همانطور که در بالا چندین بار به این موضوع اشاره شد، این پمپ ها جهت استفاده در مواردی هستند که نیاز به دبی های بالا دارد. بر این اساس غالبا در مسافت های افقی بسیار طولانی از این قبیل پمپ ها استفاده می گردد. اما در رابطه با برند اطلس این پمپ های حلزونی، شهر پمپ در ادامه به کاربرد های اختصاصی آن ها پرداخته است. 

  • صنایع غذایی
  • صنعت تولید کاغذ و انواع کارتن
  • مصارف کشاورزی
  • سیستم های آبیاری و آبرسانی
  • سایر موارد صنعتی بزرگ مقیاس

قیمت پمپ حلزونی پشت تراکتوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *