پمپ, پمپ پلیمری

پمپ پلیمری جسکو

پمپ پلیمری جسکو

به صورت کلی پمپ های پلیمری که با نام پمپ های ضد اسید نیز شناخته می شوند، پمپ هایی مخصوص سیالات شیمیایی می باشند. به این صورت که با ساخته شدن از متریال هایی بسیار مقاوم در برابر خوردگی، توانایی پمپاژ سیالاتی با خورندگی بسیار بالا را دارند. یکی از برند های خارجی با کیفیت در تولید این دسته از پمپ ها، پمپ پلیمری جسکو می باشد. لازم به ذکر است که برند های دیگری نیز در این حیطه در بازار فروش ایران فعال هستند.

با این حال پمپ های جسکو در صنایع شیمیایی و پلیمری گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه نیز در ایران کاربرد های این برند بیش از پیش شده است. در ادامه راجع به کلیت کاربرد های این پمپ پلیمری و دیگر مشخصات آن اطلاعاتی مطرح می شود. همچنین به منظور دریافت مشاوره های رایگان برای داشتن بهترین انتخاب بین برند های موجود، شما می توانید با کارشناسان ما در مجموعه شهر پمپ تماس حاصل فرمایید.

برند جسکو (JESCO)

برند جسکو مربوط به شرکتی آلمانی بوده که فعالیت خود را از سال 1954 در زمینه تولید انواع پمپ های خانگی و صنعتی شروع نموده است. هدف این برند، رفع تمامی نیاز های صنایع مختلف به کمک 60 سال تجربه و از طریق تولید تعداد بالایی محصول با مشخصات مختلف می باشد. بر همین اساس برند جسکو با دارا بودن بیش از 150 نوع محصول متنوع، توانسته است جایگاه مناسبی را میان رقبای خود پیدا کند. به این علت امروزه محصولات آن به بیش از 70 کشور در سراسر جهان هم صادر می گردد. از جمله محصولات جسکو، پمپ پلیمری آن بوده که در ادامه اطلاعات بیشتری در این رابطه ارائه گشته است.

برند جسکو

ویژگی های پمپ پلیمری جسکو

محصولات پمپ پلیمری جسکو جزو برند هایی متناسب با غالب نیاز های صنایع به شمار می روند. این موضوع نه به لحاظ تعداد مدل، بلکه از نظر مشخصات فنی این مدل هاست که رنج وسیعی را پوشش می دهد. جدول زیر که شامل تمامی اطلاعات مدل های پمپ های پلیمری این برند می باشد، گواهی بر این مدعاست. همچنین لازم به ذکر است که قیمت این دسته از پمپ های جسکو با توجه به جنس و ویژگی های ذکر شده در جدول پایین متغیر می باشد.

نام سری حداکثر هد (متر) حداکثر دبی (متر مکعب بر ساعت جنس بدنه و پروانه
BN تا 60 تا 120 PVDF یا PP
N تا 100 تا 300 PVDF یا PP
MB تا 30 تا 19 PP

مزایای پمپ پلیمری جسکو

مهم ترین مزیت همه تولیدات جسکو، طراحی و ساخت آن ها بر اساس استاندارد های بین المللی مربوطه می باشد که باعث افزایش کیفیت آن ها نیز شده است. به این ترتیب ابعاد این پمپ ها بسیار کوچک بوده، بنابراین فضای کمی را اشغال می کنند. استهلاک، سر و صدا و همینطور لرزش بسیار پایین حین کار کردن را می توان از دیگر ویژگی های مثبت آن ها به شمار آورد. علاوه بر این، در صورت سرویس های دوره ای و منظم این محصولات، احتمال خرابی و نیازمندی به تعمیر در آن ها نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.

نکته دیگر در رابطه با عدم نشتی و عدم خورده شدن قطعات این پمپ ها توسط سیالات شیمیایی می باشد. چراکه برای ساخت آن ها از متریال هایی کاملا مقاوم و ضد خورندگی در برابر اسید ها، باز ها و دیگر حلال ها استفاده شده است. اما دلیل دیگر مربوط به ساختمان پمپ های پلیمری است. به این معنی که این محصولات فاقد هر نوع سیل مکانیکی می باشند. غالبا از اورینگ ها، واشر های ضد خوردگی و یا مگنت برای آب بندی و عدم نشتی آن ها بهره گرفته می شود.

کاربرد های پمپ پلیمری جسکو

با توجه به ساختمان و جنس پمپ های پلیمری، معمولا هدف از طراحی آن ها پمپاژ سیالاتی شیمیایی، خاص و خورنده می باشد. در رابطه با مصارف استفاده از انواع پمپ پلیمری جسکو نیز، می توان به این موارد به عنوان اصلی ترین کاربرد ها اشاره نمود. از دیگر کاربرد های رایج آن ها هم می توان به موارد زیر اتکا کرد.

  • پمپاژ انواع اسید ها، باز ها و حلال ها همچون محلول های سود و محلول های آلی
  • انتقال آب دریا و محلول های نمک دار 
  • پمپاژ مواد شوینده نظیر صابون مایع
  • صنایع نساجی
  • صنعت پتروشیمی
  • پمپاژ کاستیک سودا     
  • صنعت تصفیه آب و فاضلاب
  • صنایع ریخته گری و آب کاری
  • مبدل های حرارتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *