پمپ, پمپ روغن داغ

برند های پمپ روغن داغ

کاربرد-پمپ-روغن-داغ

پمپ های روغن داغ از نوع پمپ های سانتریفیوژ محسوب می شوند. کاربرد پمپ روغن داغ جهت پمپاژ، گردش یا سیرکوله ی روغن و آب با دمای بالا می باشد. وظیفه ی این پمپ ها به گردش درآوردن روغن در داخل موتور و کاهش دمای داخلی موتور از طریق جذب حرارت توسط روغن است.

عملکرد پمپ های روغن به این صورت است که چرخش قطعات مختلف موتور باعث ایجاد حرارت می‌ شود. که این حرارت توسط روغن موتور جذب می‌ شود. از دیگر کاربرد پمپ روغن داغ استفاده در پالایشگا ها، صنایع نساجی، صنایع غذایی و دارویی و …. می باشد.

این پمپ ها دارای مدل ها و جنس های مختلفی است. به عنوان نمونه پمپ روغن داغ استیل یکی از متریال آن است که دارای مقاومت در برابر خوردگی است. علاوه بر پمپ روغن داغ استیل ، چدن نیز از دیگر جنس های مقاوم این پمپ محسوب می شود.

همچنین دارای برند های متنوعی است که از مطرح ترین پمپ روغن داغ ترکیه ای نورم را می توان نام برد. علاوه بر پمپ روغن داغ ترکیه ای شامل برند ایرانی و آلمانی نیز می باشد. در این مقاله برخی از برند های این نوع پمپ را معرفی می کنیم تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

پمپ نورم ترکیه

برند پمپ نورم ترکیه ای می باشد که فعالیت خود را در تولید و عرضه انواع پمپ در سال های اخیر شروع کرده است.  یکی از ابر قدرت ترین تولید کنندگان پمپ روغن برقی می توان به انواع برند های پمپ روغن داغ ترکیه ای اشاره کرد.

مهم ترین مزیت این برند، تنوع مدل آن به لحاظ سایز و متریال مورد استفاده در قطعات پمپ می باشد. این متریال می تواند چدن، استیل و یا ترکیبی از هر دو باشد. همچنین به دلیل استفاده از این جنس، مقاومت پمپ روغن داغ نورم در برابر حرارت و خوردگی بسیار بالاست.

 

پمپ-روغن-داغ-استیل

 

برند KSB

KSB متعلق به شرکتی آلمانی می باشد که فعالیت خود را در تولید و عرضه انواع پمپ از سال 1871 شروع کرده است. این برند تنوع مدل زیادی ندارد. این موضوع به دلیل کاربرد خاص و نحوه کار پمپ روغن داغ KSB با توجه به ساختمان داخلی آن می باشد. از ویژگی های اصلی پمپ روغن داغ صنعتی KSB ، کیفیت بالای آن ها می باشد. این کیفیت بالا، بازدهی و قابلیت اطمینان پمپ را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

پمپ روغن داغ ایران تولید

یکی از معروف ترین برند های ایرانی پمپ روغن داغ ایران تولید است. تولید این کمپانی بر پایه دانش فنی قوی و استفاده از تجهیزات پیشرفته می باشد. معمولا به دلیل کاربرد محدود این پمپ ها، تعدد مدل های آن نیز بسیار محدود است. از مهم ترین مزایای آن داشتن تنوع مدل به لحاظ سایز و میزان فشار قابل تامین در صنایع می باشد. همین امر باعث شده قیمت آن ها را منطقی تر و ساده تر کند.

شرکت پمپیران

برند پمپیران شرکتی ایرانی است که فعالیت خود را در تولید و عرضه انواع پمپ و الکتروموتور در کاربری های مختلف از سال 1354 شروع کرده است. امروزه نیز در چند کشور دیگر دارای نمایندگی می باشد. مهم ترین ویژگی این مدل پمپ، مقاومت بالای آن در برابر گرماست. این موضوع نیز به دلیل متریال مورد استفاده در ساختمان آن می باشد. همچنین پروانه این پمپ انتقال روغن به لحاظ هیدرولیکی بسیار بالانس و به صورت آویزان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *