آنالایزر آنلاین آب, تجهیزات

آنالایزر آنلاین آب چیست ؟

آنالایزر آنلاین آب

در سال های اخیر مصرف بی رویه آب ناشی از افزایش جمعیت، منجر به کاهش منابع آبی شده است. به همین خاطر استفاده از انواع سیستم های تصفیه آب و فاضلاب در صنایع مختلف بیش از پیش رواج یافته است. یکی از تجهیزات مورد استفاده در سیستم های پایش آنلاین آب و فاضلاب و محیط زیست، آنالایزر آنلاین آب و آنالایزر آنلاین فاضلاب می باشد.

این تجهیزات به منظور کلرزنی سیال مورد نظر برای تصفیه مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این موضوع که آنالابزر چیست بپردازیم. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به منظور داشتن خریدی مناسب با کارشناسان با تجربه ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

آنالایزر چیست ؟

در قسمت های بالا به این پرسش که آنالایزر چیست ، پاسخ دادیم. به صورت کلی آنالایزر آنلاین آب همچون نوع فاضلابی آن، از جمله تجهیزات پایش آنلاین بوده که برای اندازه گیری و بررسی میزان پارامتر های مختلف طراحی و ساخته شده است. این پارامتر ها شامل مواردی می شوند که کنترل میزان آن ها در سیستم های تصفیه ضرورت دارد. میزان کلر باقیمانده، pH، کدورت، ORP و هدایت الکتریکی از مهم ترین این پارامتر ها محسوب می شوند.

نحوه اندازه گیری هر یک از این پارامترها نیز توسط آنالایزر آنلاین آب ، توسط سنسوری انجام می گیرد که در ساختمان آن ها وجود دارد و با توجه به اینکه این سنسور ها به صفحه نمایشی متصل است، میزان هر یک از پارامتر های مورد نظر، پس از اندازه گیری روی این صفحه نمایش نشان داده می شود. همین اطلاعات می توانند به شکل های مختلفی مانند سیگنال جریان، سیگنال ولت و یا به صورت دیجیتال به دستگاه های دیگر هم ارسال شوند. 

تجهیزات پایش آنلاین

انواع آنالایزر آنلاین آب

به صورت کلی با توجه به تعداد و نوع سنسور های موجود در آنالایزر ها، مدل های مختلفی از آن ها در بازار فروش وجود دارد. تعداد سنسور های این آنالایزر ها معمولا 2 یا 3 عدد و در برخی برند های خاص تا 5 عدد هم افزایش می یابد. همچنین بر اساس این که نوع آنالایزر چیست ، چندین دسته دیگر با نام های تک کاناله، دو کاناله و غیره … نیز بین مدل های آن وجود دارد. اما اصلی ترین تقسیم بندی که بر اساس محل قرار گیری این آنالایزر ها به وجود آمده است، شامل دو نوع به شرح زیر می باشد.

  1. نوع مستغرق (in-situ)

در این مدل، سنسور های آنالایزر آنلاین آب به صورت مستغرق داخل آب قرار می گیرند. بنابر این ویژگی باید هنگام خرید به این نکته که جنس بدنه به گونه ای باشد تا به صورت کامل آب بند شوند، توجه ویژه ای نمود.

  1. نوع استخراجی (extractive)

سنسور موجود در این مدل، در داخل هولدر و خارج از سیال، در مکانی نزدیک به صفحه نمایشگر جا گذاری می شود. بنابراین به منظور اندازه گیری پارامتر مورد نظر، لازم است نمونه ای از سیال توسط یک پمپ، به سمت این هولدر پمپاژ گردد.

کاربرد آنالایزر آنلاین آب

در این قسمت پس از ذکر این موضوع که آنالایزر چیست ، قصد داریم به مهم ترین کاربرد های آن بپردازیم. همانطور که می دانید استفاده اصلی از این تجهیزات، در سیستم های پایش آنلاین موجود در تصفیه خانه ها می باشد و از آنجاییکه در صنایع مختلفی از سیستم های تصفیه استفاده می شود، مهم ترین کاربرد های این آنالایزر ها را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • صنایع شیمیایی
  • صنایع دارویی
  • صنایع غذایی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

سیستم پایش آنلاین تصفیه خانه

مزایا و معایب آنالایزر آنلاین آب

به صورت کلی جهت داشتن انتخابی صحیح در تجهیزات صنعتی، لازم است اطلاعات کافی از محصول مد نظر به دست آورد. این اطلاعات علاوه بر اطلاعات فنی، شامل مزایا و معایب آن ها نیز می شوند. شما می توانید برای آشنایی با این موارد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره شده است، با کارشناسان ما در شهر پمپ تماس حاصل فرمایید.

  • اندازه گیری بسیار دقیق و پیوسته مواد موجود در آب
  • امکان دریافت و ارسال اطلاعات به صورت آنلاین و با سرعت بالا
  • قابلیت کنترل کردن از راه دور به منظور نظارت سازمان هایی نظیر محیط زیست
  • کاهش هزینه های مربوط به نیروی انسانی و موارد عملیاتی به دلیل مورد بالا
  • از بین بردن کامل خطای انسانی
  • عدم نیاز به نمونه گیری از آب
  • امکان نصب دوزینگ پمپ به این دستگاه ها به منظور اندازه گیری مواد شیمیایی، بر این اساس:
  1. افزایش عمر مفید این دوزینگ پمپ ها به دلیل روشن شدن آن ها تنها در صورت لزوم
  2. کاهش برق و استفاده از مواد مصرفی با توجه به مورد بالا

از جمله معایبی که هنگام خرید انواع آنالایزر آنلاین آب باید به آن ها توجه نمود نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم امکان استفاده از این تجهیزات در آب هایی همراه با ناخالصی
  • نیازمند سرویس های دوره ای و تمیز کاری

نکات مهم در نصب آنالایزر آنلاین آب

مهم ترین اجزای آنالایزر ها، سنسور هایی است که در ساختار آن ها وجود دارد. بنابراین محل قرارگیری این سنسور ها در مدار و نحوه نصب شان از جمله نکات حائز اهمیت در رابطه با این محصولات به شمار می رود. بر این اساس در ادامه نکاتی در این رابطه ذکر شده است. اما لازم به ذکر است که نصب این محصولات را به دلیل حساسیتی که دارند، باید به افراد متخصص در این زمینه سپرد.

  • سنسور ها باید در نقطه ای از سیال که بدون تلاطم در حال جریان است، نصب گردد.
  • سنسور های نوع مستغرق باید در 25 سانتی متری از دیواره و کف کانال یا مخزنی که در آن قرار می گیرند، باشند. همین فاصله باید بین سنسور های موجود در آنالایزر هم رعایت شود.
  • در مکان هایی نظیر رودخانه ها و مرداب ها، این سنسور ها باید در نقطه ای نصب شوند که ویژگی های کامل آب را نشان دهند. بنابر این موضوع حاشیه رودخانه ها و مرداب ها مکان مناسبی برای نصب سنسور محسوب نمی شود.
  • سنسور هایی که در تالاب یا مرداب قرار می گیرند، می توانند در نقاط مختلفی باشند. اما حتما باید در مکان هایی با شعاعی ثابت قرار گیرند.
  • در هر نوع مخزنی، مناسب ترین نقطه برای نصب سنسور ها، عمیق ترین نقطه ی سیال می باشد.
  • در آنالایزر هایی از نوع استخراجی، پمپ نمونه گیری نیز بسیار حائز اهمیت بوده و در لوله کشی آن ها باید از مسیر Bypass استفاده گردد.

آنالایزر چیست

نحوه خرید آنالایزر آنلاین آب و انتخاب آن

خرید محصولات آنالایزر آنلاین آب همچون هر نوع تجهیز دیگری منوط به توجه به پارامتر هایی خاص می باشد. موارد زیر از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر مشخصات فنی و ویژگی های مدل های مختلف آنالایزر ها به شمار می روند. بنابراین جهت داشتن مناسب ترین انتخاب، توجه به موارد زیر لازم و ضروری است.

  • نوع و مقدار آلودگی موجود در سیال
  • پارامتر مورد نظر برای اندازه گیری توسط این تجهیزات
  • محدوده مورد نظر برای اندازه گیری پارامتر ها
  • توجه به محل مناسب برای نصب
  • میزان دما و فشار کاری موجود

فروش اینترنتی آنالایزر آنلاین آب

خرید آنالایزر آنلاین آب از طریق فروشگاه اینترنتی شهر پمپ، امکان اطلاع از لیست قیمت این محصولات را تنها با یک تماس تلفنی با این مجموعه برای مشتری فراهم می کند. همچنین از طریق مشاهده تمامی مدل های موجود فقط با چند کلیک ساده می توان بهترین انتخاب را در کمترین زمان ممکن انجام داد. شهر پمپ با داشتن ده ها سال تجربه تخصصی در این زمینه مرجعی مناسب برای استعلام قیمت و ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان محترم برای خرید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *