تجهیزات, کلرزن گازی, کیت لوازم یدکی

کیت لوازم یدکی چیست ؟

کیت لوازم یدکی چیست

با توجه به افزایش چشمگیر هزینه ها، امروزه تعمیر دستگاه ها و تجهیزات صنعتی بزرگ مقیاس از تعویض آن ها بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. یکی از این تجهیزات ، کلرزن گازی بوده که در صنعت آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. منظور از تعمیر، انجام سرویس های دوره ای و جایگزین کردن قطعاتی که خراب یا فرسوده شدند، با قطعات نو می باشد. بر همین اساس پکیج هایی تحت عنوان کیت لوازم یدکی برای استفاده در این موارد طراحی شده است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع که کیت لوازم یدکی چیست بپردازیم.

تجهیزات سیستم کلرزنی گازی و اجزای آن

به صورت کلی این کیت ها شامل برخی لوازم جانبی کلرزن گازی که قابلیت تعویض را دارند، می شوند. بنابراین همانطور که در بالا هم ذکر شد، کاملا اختصاصی برای دستگاه های کلرزن گازی طراحی و ساخته شده اند. پس این لوازم جانبی شامل قطعاتی خاص می باشند که در ادامه به صورت فهرست وار به آن ها اشاره شده است.

  • دیافراگم
  • اورینگ
  • سوپاپ
  • سیت نگهدارنده
  • و …

انواع کیت لوازم یدکی چیست

به صورت کلی قطعات موجود در کیت لوازم یدکی ، بر اساس نوع مصرف، همچنین نحوه استفاده از آن ها به دو گروه مصرفی و غیر مصرفی تقسیم بندی می شوند. هرچند تعریف هر یک از این دسته ها از نام گذاری شان مشخص است، با این حال در ادامه به مختصر توضیحی از هر یک پرداخته شده است:

  1. اجزای مصرفی

این اجزا در واقع به قطعاتی گفته می شوند که بعد از مدتی کارکرد دستگاه، عمر مفید و بازه زمانی استفاده از آن ها به اتمام می رسد. بر همین اساس نیازمند این هستند که پس از مدتی در برنامه زمانی تعمیرات، نگهداری و در صورت لزوم تعویض قرار گیرند.

  1. اجزای غیر مصرفی

به طور معمول این دسته از قطعات عمر بیشتری نسبت به اجزای مصرفی دارند. غالبا بر اثر اشتباهات اپراتوری پس از مدتی کار کردن و یا صدمه دیدن حین حمل و نقل و غیره … خراب می شوند. در این موارد باید آن ها را با قطعات نو، جایگزین نمود.

کاربرد لوازم جانبی کلرزن گازی

معمولا لوازمی که با نام کیت شناخته می شوند، بر این اساس که مربوط به کدام تجهیز هستند، منحصرا برای آن تجهیز نیز کاربرد دارند. با توجه به اینکه منظور از محصولات کیت لوازم یدکی در این مقاله، تجهیزات مربوط به کلرزن گازی می باشد، مصارف استفاده از آن ها نیز به هنگام خراب شدن قطعات تشکیل دهنده تجهیزات سیستم کلرزنی گازی، در تعویض آن ها خلاصه می شود.

کیت لوازم یدکی

نحوه انتخاب و خرید لوازم جانبی کلرزن گازی

کیت لوازم یدکی متشکل از اجزای مشخصی است. بنابراین محتویات هر یک از این کیت ها از پیش تعیین شده و دارای کد های ثبت شده انحصاری در نقشه های انفجاری و یا کاتالوگ های خود دستگاه می باشند. بر همین اساس به منظور انتخاب این لوازم جهت خرید آن ها تنها کافی است با این کد ها آشنا بوده و به آن ها با بر حسب نوع نیاز، توجه گردد.

جنس کیت لوازم یدکی چیست

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، با توجه به اینکه این پکیج ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند، دارای متریال های متفاوتی نیز می باشند. اما به عنوان رایج ترین متریال ها می توان به تفلون، سرامیک، PVC و امثال آن ها اشاره نمود.

فروش اینترنتی کیت لوازم یدکی

خرید اینترنتی این لوازم، امکان اطلاع از لیست قیمت آن ها را آن هم تنها با یک تماس تلفنی به مشتری می دهد. ضمن اینکه خرید آنلاین انواع کیت لوازم یدکی، مناسب ترین قیمت را نیز با صرف کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. البته لازم به ذکر است که به منظور سهولت بیشتر، کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی شهر پمپ نیز آماده ارائه مشاوره های رایگان در این زمینه به منظور انتخاب مناسب ترین محصول به مشتریان محترم می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *