پمپ پیستونی

زمان مناسب برای تعمیر پمپ هیدرولیک

تعمیر پمپ هیدرولیک

اگر پمپ هیدرولیک شما به خوبی گذشته کار نمی کند، هر چه سریع تر آن را عیب یابی کنید. به تعویق انداختن تعمیر پمپ هیدرولیک خرابی کامل سیستم و در نتیجه هزینه چند برابری را در پی خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که تعویض پمپ هیدرولیک خراب، چالش های زیادی را در پی دارد. تعمیر و یا تغییر اشتباه، خطر آسیب رساندن به کل سیستم هیدرولیک را ایجاد می کند. در بسیاری از مواقع نیازی به تعویض پمپ نیست و تعمیر آن با هزینه جزئی نیاز شما به پمپ را برطرف خواهد کرد. با ما همراه باشید تا درباره علل تعمیر پمپ هیدرولیک بیشتر بدانید.

چرا پمپ های هیدرولیک خراب می شوند؟

اگر پمپ شما خراب شود می توانید به آسانی با یک تعمیرکار تماس بگیرید و پمپ خود را تعمیر کنید. اما شاید اگر علل خراب شدن پمپ های هیدرولیک را بدانید، با پیشگیری از آسیب به تعمیر پمپ هیدرولیک هم نیاز نداشته باشید. در ادامه مهم ترین علل خراب شدن پمپ های هیدرولینک را بررسی خواهیم کرد.

  • آلودگی مایعات

شایع ترین علت خرابی پمپ هیدرولیک آلودگی مایعات است. هنگامی که ذرات از طریق میله سیلندر یا دریچه تنفس وارد سیستم می شوند، این اتفاق رخ می دهد. آلاینده ها می توانند خواص مایع را تغییر دهند. باعث تجمع شوند. قطعات پمپ را بخورند و در مجموع همه شرایطی که کارایی سیستم را کاهش می دهد، به وجود بیاورند.

  • فشار اضافی

تعمیر پمپ هیدرولیک

حتما می دانید که هر پمپی برای کار در محدوده فشار خاصی ساخته شده است. به عبارت دیگر، هر پمپی محدوده فشار ایمن دارد. فشار های بیشتر از این محدوده ممکن است به پمپ آسیب بزند. گاه حتی ممکن است که پمپ آسیب دیده، در نهایت به طور کامل از کار بیفتد. در موارد نادر و حاد، فشار اضافی سبب انفجار پمپ خواهد شد.

  • کیفیت ضعیف مایع

استفاده از روغن خنک کننده و روانکاری با کیفیت با محتوای مواد معدنی و ویسکوزیته مناسب بسیار اهمیت دارد. خالص بودن محتوای سیال مخصوصا برای سیستم هایی با فشار بیشتر، مهم است. سیالی که بیش از حد چسبناک است می تواند منجر به کاویتاسیون شود که خطری جدی برای پمپ است. اگر ویسکوزیته خیلی کم باشد، سطح گرما و اصطکاک به طور خطرناکی بالا می رود.

  • کاویتاسیون

ایجاد حفره های بخار تحت فشار ممکن است انفجار را در پی داشته باشد. همچنین می تواند فلز را فرسایش دهد و سیال را آلوده کند. برای اینکه این مشکل پیش نیاید و به تعمیر پمپ هیدرولیک نیاز نداشته باشید، حفظ صحیح خطوط ورودی، محکم نگه داشتن اتصالات و گیره ها، حفظ سطح صحیح سیال و بررسی نشتی مهر و موم شفت پمپ بسیار مهم است.

  • دمای بیش از حد

دمای بالای 180 درجه فارنهایت آسیب به آب بند و تخریب مایع را در پی دارد. بسته به ویسکوزیته سیال، حداکثر دما می تواند حتی کمتر هم باشد. گرمای بیش از حد می تواند به دلیل سطح پایین سیال مخزن، انسداد جریان هوای مخزن، انسداد هسته مبدل حرارتی، نشت داخلی و کاویتاسیون باشد.

  • نشت های اصلاح نشده

آب بندی ناکافی یا آسیب اجزای داخلی می تواند منجر به نشتی شود. اگر با به وجود آمدن نشتی، برای تعمیر پمپ هیدرولیک اقدام نکنید، آلاینده ها وارد سیستم می شوند و عملکرد پمپ را به خطر می اندازند.

نشانه های نیاز پمپ به تعمیر

اگر خیلی سریع متوجه خراب شدن و مشکلات به وجود آمده در پمپ شوید، می توانید آن را تعمیر کنید؛ اما در غیر این صورت، تعمیر پمپ هیدرولیک کافی نیست و باید آن را تعویض کنید. در ادامه نشانه های خراب بودن پمپ را به اختصار توضیح خواهیم داد.

  • نویز و صدای بیش از حد: سیستم های هیدرولیک نباید صدای کوبش شدید تولید کنند. اگر متوجه صدای جدید، شدید و غیر عادی از دستگاه خود شدید احتمالا پمپ شما دچار مشکل هوادهی شده است.
  • دمای بالا: سیستم های هیدرولیک هرگز نباید دمایی بیشتر از 180 درجه فارنهایت را تجربه کنند. تغییرات دما به سرعت به پمپ آسیب می رساند؛ پس بهتر است سریعا آن را تعمیر کنید.
  • کندی سیستم: اگر پمپ شما کند تر از حد معمول کار می کند، ممکن است نشتی داخلی و در نتیجه آن، کاهش فشار اتفاق افتاده باشد.

هر چند وقت یک بار پمپ هیدرولیک را باید تعویض کرد؟

هر چند وقت یک بار پمپ هیدرولیک را باید تعویض کرد

طول عمر دقیق یک پمپ به نوع پمپ و دفعات استفاده از آن بستگی دارد؛ اما پمپ ها اغلب چند سال عمر می کنند. از تعمیر کاران و متخصصان این حوزه جویا شوید و بپرسید که زمان تعویض پمپ شما رسیده است یا خیر.

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین طول عمر پمپ، نگهداری پیشگیرانه شماست. نگهداری صحیح و رسیدگی به پمپ بسیار اهمیت دارد. پمپ خود را چکاپ کنید و در صورت بروز مشکل، آن را تعمیر کنید.

جمع بندی

تعمیر پمپ هیدرولیک اقدامی اساسی است که از مخارج بیشتر شما می کاهد. اگر به موقع متوجه مشکل پمپ شوید و آن را تعمیر کنید، نیازی به تعویض پمپ نخواهید داشت و هزینه هایتان کمتر خواهد شد. ما در این مطلب از شهر پمپ سعی کردیم تا نکاتی را درباره خراب شدن پمپ هیدرولیک و تعمیر آن برای شما توضیح دهیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب، در نگهداری از پمپ هیدرولیک کوشا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *