پمپ

برای خرید پمپ آب کشاورزی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

خرید پمپ آب کشاورزی

پمپ های آب کشاورزی جزء آن دسته از تجهیزات و ماشین آلاتی هستند که کاربرد بسیار زیادی در سراسر جهان دارند. این ابزار های کاربردی، آب را از منبع آن به مزرعه یا زمین کشاورزی شما انتقال می دهند. برای خرید پمپ آب کشاورزی خوب است که با انواع آن و ویژگی های برجسته هر یک آشنا شوید و بر اساس نیاز و بودجه خود یکی را انتخاب کنید. ما در ادامه این مطلب نکات کاربردی ای را در خصوص خرید پمپ ذکر کرده ایم. با شهر پمپ همراه باشید تا خرید آسان تری داشته باشید.

انواع پمپ آب کشاورزی

پیش از بررسی انواع پمپ ها خوب است در خصوص اهمیت آن ها بیشتر بدانید. آبیاری زمین های کشاورزی در تمام کشور های جهان، درصد قابل توجهی از کل مصرف آب را به خود اختصاص داده است؛ به همین دلیل هم بسیاری از سیستم های آبیاری تحت فشار هستند و به پمپ نیاز دارند. قلب یک سیستم آبیاری پمپ است؛ پس انتخاب یک پمپ مناسب و کارآمد اهمیت زیادی دارد.

کشاورزان از پمپ های آب کشاورزی استفاده می کنند تا آب را از منابع مختلف به نقاط مورد نظرشان برای آبیاری، پمپاژ کنند. کشاورزان از منابع آب مختلفی استفاده می کنند. این منابع می تواند رودخانه، سد، چشمه یا چاه آب باشد. این موضوع که منبع آب شما چیست، در انتخاب پمپ نقش دارد. پمپ های آب کشاورزی با توجه به نوع نصب و عملکرد، انواع مختلفی دارند. دو نوع اصلی پمپ های آب کشاورزی عبارت هستند از:

  • پمپ های سطحی
  • پمپ های شناور

پمپ های آب کشاورزی سطحی بر روی زمین و بالا تر از سطح آب نصب می شوند؛ اما پمپ های شناور، داخل منبع آب قرار می گیرند. برای خرید پمپ آب کشاورزی خوب است که با خصوصیات انواع پمپ ها بیشتر آشنا شوید.

پمپ های کشاورزی از نظر عملکرد، انواع مختلفی دارند که در شرایط مختلف در کشاورزی یکی از آن ها انتخاب می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ های گریز از مرکز یکی از انواع آن ها هستند که معمولاً برای پمپاژ منابع آب سطحی یا منابع آب زیرزمینی کم عمق استفاده می شوند. رایج ترین پمپ ها برای آبیاری پمپ های افقی هستند. پمپ های افقی معمولاً هزینه کمتری دارند و نگهداری از آن ها نیز آسان تر است. نصب، بازرسی و سرویس کردن آن ها هم نسبت به انواع دیگر پمپ سریع تر و آسان تر اتفاق می افتد. پمپ های گریز از مرکز عمودی نوعی از پمپ ها هستند که روی چیز دیگری نصب می شوند؛ بنابراین ورودی و پروانه پمپ ها همیشه در آب غوطه ور است.

نگهداری از کدام پمپ ها دشوار تر است؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، یک پمپ آب کشاورزی، آب را از منبع پمپاژ می کند و به محل مورد نظر کشاورز می رساند. دانستیم که پمپ شناور در زیر آب برای مثال زیر سد نصب می شود تا آب را مستقیما به زمین زراعی برساند. با دانستن این موضوع شاید تصور کنید که خرید پمپ آب کشاورزی شناور گزینه بهتری است. پس خوب است بدانید که محافظت از پمپ های شناور بسیار چالش برانگیز تر از انواع دیگر است؛ زیرا در عمیق ترین قسمت منبع آب قرار می گیرد. کشیدن آب به سمت بالا از زیر آب برای پمپ دشوار تر از کشیدن فشار آب از روی زمین است.

قیمت پمپ های کشاورزی

به طور کلی قیمت هر محصولی بر اساس ویژگی های مختلف آن تعیین می شود. پمپ آب نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مطلب، درباره این ویژگی ها صحبت کردیم. احتمالا شما هم مانند اکثر مردم، بیشتر به دنبال ارزان ترین کالا  ها از جمله پمپ ها هستید. شهر پمپ همواره در تلاش است تا علاوه بر جلب رضایت مشتریان خود، مقرون به صرفه ترین پمپ ها را نیز ارائه کند.

چرا پمپ های آب سانتریفیوژ مونوست را ترجیح می دهیم؟

چرا پمپ های آب سانتریفیوژ مونوست را ترجیح می دهیم

حتما شما هم به عنوان یک کشاورز شنیده اید که بسیاری از کشاورزان در نقاط مختلف جهان، پمپ های آب سانتریفیوژ مونوست را ترجیح می دهند. اکنون که راجع به پمپ های مختلف صحبت کردیم، خوب است علت این ترجیح کشاورزان را نیز توضیح دهیم.

نوع آبی که کشاورزان برای آبیاری استفاده می کنند در اکثر مناطق، آب شیرین است. بر همین اساس، نیازی به پمپ های سنگین که در برابر مایعات خورنده یا مایعات مخلوط با مواد جامد موجود در آب های غیر شیرین مقاومت داشته باشند، وجود ندارد. ساختار پمپ های ساده مانند پمپ سانتریفیوژ مونوست می توانند گزینه بسیار خوبی برای آب شیرین باشند و آب شیرین را به راحتی پمپاژ کنند.

برای آبیاری به یک منبع آب با فشار ثابت نیز نیاز دارید. این دقیقاً همان چیزی است که پمپ های سانتریفیوژ مونوست گریز از مرکز ارائه می دهند. فراموش نکنید که کشاورزی معمولا در مناطق روستایی انجام می شود و در این مناطق نیز معمولا مشکلات برق زیادی وجود دارد؛ پس نوسانات ولتاژ می تواند یک مشکل رایج برای کشاورزی این مناطق باشد و به همین دلیل است که پمپ های مونوست گریز از مرکز در یک باند ولتاژ گسترده کار می کنند تا پمپ های آب کشاورزی آسیب نبیند. در مجموع می توان گفت که این پمپ ها علاوه بر اینکه عملکرد بهتری را ارائه می دهند، انرژی زیادی مصرف نمی کنند و در نتیجه در هزینه های برق صرفه جویی می شود.

جمع بندی 

پمپ های آب کشاورزی ابزاری بسیار کارآمد برای کشاورزان سراسر جهان است. ابزاری که قلب سیستم آبیاری نامیده می شود. خرید پمپ آب کشاورزی نه تنها کار بسیاری از کشاورزان را آسان می کند، بلکه در بسیاری از موارد، با توجه به مصرف بیش از حد منابع آب، یک عنصر ضروری است. یکی از مهم ترین مسائل ابتدایی هنگام خرید پمپ آب کشاورزی، آشنایی با انواع آن و ویژگی های هر یک است. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انواع پمپ ها آشنا کنیم. امیدواریم که با یک خرید مناسب به کشاورزی خود رونق ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *