پمپ

مخزن آب تاشو نسبت به مخازن معمولی چه مزایایی دارد ؟

مخزن آب تاشو

تانکر آب یا مخزن آب محفظه ای است که برای ذخیره سازی آب به کار برده می شود. از مخازن آب به دلایل مختلفی از جمله ذخیره سازی آب آشامیدنی، آبیاری کشاورزی، مهار آتش، دام پروری، تولید مواد شیمیایی و یا آماده سازی مواد غذایی استفاده می کنند. این مخازن اهمیت و کاربرد بسیار زیادی دارند و در انواع گوناگونی طراحی می شوند. برخی از آن ها ثابت هستند و برخی دیگر سبک طراحی می شوند تا قابل حمل باشند. مخزن آب تاشو یک مدل از مخازن آبی است که با آن می توان آب را حمل و ذخیره کرد. در این مقاله درمورد مخازن آب تاشو و مزایای استفاده از آن ها توضیح داده شده است.

مخزن آب تاشو چیست؟

مخازن آب تاشو نوعی خاص از مخازن آب هستند که برای ذخیره سازی موقت یا دائمی آب به کار برده می شوند. مخازن تاشو را با توجه به نوع و محل استفاده از الاستومر یا پلاستومر می سازند. روی محصول نیز یک قاب پارچه ای تقویت شده نصب می کنند تا امکان پارگی آن را کاهش دهد.

مخزن آب تاشو علاوه بر آب می تواند مواد دیگری را نیز در خود نگه دارد؛ برای مثال می توان از آن برای نگهداری کود های مایع استفاده کرد. همچنین برای کاربرد های صنعتی نیز می توان در آن پساب های شیمیایی یا لجن های فاضلاب را نگه داشت.

مخزن تاشو نسبت به مخزن معمولی چه مزایایی دارد؟

مخزن تاشو نسبت به مخزن معمولی چه مزایایی دارد

برخی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود افراد مخزن های تاشو را به مخزن های معمولی ترجیح دهند عبارت اند از :

  • نصب آسان

مخزن آب تاشو بسیار انعطاف پذیر است و به آسانی نصب می شود؛ بسیار ساده تر از مخزن های سفت و معمولی. در واقع برای نصب مخزن های آب تاشو به کمک خاصی نیاز نخواهید داشت؛ مگر این که مخزنتان بزرگ باشد. این مخازن به فضای کافی و به خصوصی برای نصب نیاز دارند.

استقرار مخزن نیز بسیار آسان است. نحوه نصب مخزن بسیار ساده است و حتی خود شما نیز می توانید به تنهایی آن را در یک مکان مناسب قرار دهید. برای مثال می توانید یک مخزن 500 لیتر مکعبی را در کمتر از 4 ساعت نصب و پر کنید.

  • سبکی

دلیل بعدی که باعث می شود مخزن آب تاشو گزینه مناسبی باشد، سبک بودن آن است. شما برای جا به جایی آن نیازی به کمک ندارید. همچنین مخزن به راحتی جمع می شود و در صورتی که به آن نیازی نداشته باشید، می توانید به راحتی جمعش کنید.

  • جا به جایی آسان

یکی دیگر از دلایل استفاده از مخازن آب تاشو جا به جایی راحت آن هاست. مخازن آب تاشو همان طور که به آسانی نصب می شوند، به راحتی نیز قابل جمع شدن هستند. شما می توانید هنگامی که مخزن خالی است، آن را جمع و به هر جایی که می خواهید منتقل کنید. جا به جایی این مخزن هنگامی که خالی است، بسیار آسان است و حتی به تنهایی می توانید این کار را انجام دهید.  شما حتی با توجه به نیاز خود می توانید مخزن آب تاشو را هنگامی که پر از آب است روی کامیون و یا دیگر وسایل نقلیه قرار دهید و به محل مورد نظرتان منتقل کنید.

جا به جایی آسان

  • سازگاری با نیاز های شما

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود مخزن های آب تاشو را بر مخازن معمولی ترجیح دهید،  سازگاری آن هاست. جنس پارچه این مخزن ها با توجه به مایع قابل حمل تعیین می شود. برای مثال اگر قصد دارید از مخزن آب تاشو برای ذخیره آب آشامیدنی استفاده کنید، می توانید مخازنی با پارچه های درجه مواد غذایی تهیه کنید. این پارچه ها احتمال آلوده شدن آب را تقریبا به صفر می رسانند.

مخازنی هستند که برای ذخیره سازی روغن ساخته شده اند و برای نگهداری ایمن مواد خطرناک شیمیایی از آن ها استفاده می شود. مخازن آب تاشو با لایه های متعددی تجهیز شده اند تا  تا به مایع درون آن آسیبی وارد نشود. برای مثال کاور های ضد اشعه ماورا بنفش در بیشتر این مخازن به کار رفته اند. شما می توانید برای انتخاب بهترین نوع مخزن با فروشنده آن مشورت کنید تا بسته به نیازی که دارید شما را راهنمایی کند.

  • زیبایی

مخزن آب تاشو انعطاف پذیر تر از مخزن سفت و سخت است و ارتفاع کمتری دارد. از این رو ظاهر محلی را که در آن قرار گرفته است، چندان به هم نمی ریزد.

  • قیمت مناسب

برای نصب مخزن های تاشو به هیچ متخصص یا کارگری نیاز نخواهید داشت. علاوه بر این هزینه حمل و نقل آن نیز به دلیل وزن بسیار کم و اندازه کوچک تر نسبت به مخزن های ثابت بسیار کمتر خواهد بود. در نتیجه شما مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت لجستیکی نمی شوید. چنین مواردی هزینه ها را حداقل تا 70 درصد در مقایسه با مخازن ثابت کاهش می دهند.

قیمت مناسب

  • کاهش انتشار CO2

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود انتخاب مخزن آب تاشو عاقلانه تر باشد، سازگار تر بودن آن ها با محیط زیست است. خرید این مخزن ها به کاهش انتشار گاز کربن دی اکسید کمک شایانی می کند؛ چراکه برای تولید، نصب و حتی جا به جایی آن ها گاز کربن دی اکسید کمتری تولید می شود.

نتیجه گیری

در مناطقی که آب لوله کشی شده نیست یا هر لحظه احتمال دارد که آب قطع شود، افراد معمولا از مخازن ذخیره آب استفاده می کنند. مخازن ذخیره آب کاربرد های گسترده و در نتیجه انواع بسیار و مختلفی دارند. یکی از مدل های رایج مخازن آب، مخزن آب تاشو است. مخزن آب تاشو سبک و قابل حمل است و می تواند به غیر از آب مایعات دیگری را نیز در خود ذخیره کند. در این نوشته سعی کردیم این نوع مخزن را توضیح دهیم و بیان کنیم که نسبت به مخازن معمولی چه مزایایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *