اجکتور, تجهیزات, کلرزن گازی

وکیوم اجکتور چیست ؟

وکیوم اجکتور چیست

کلرزن گازی یکی از تجهیزات مهم در صنعت آب و فاضلاب محسوب می شود که جهت ضد عفونی کردن، پاک سازی و تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیز در واقع نوعی سیستم محسوب شده که به صورت یک پکیج، متشکل از اجزای مختلفی ساخته و روانه بازار می گردد. یکی از آن ها اجکتور نام دارد که در ادامه به تشریح ویژگی ها و خصوصیات کامل آن پرداخته شده است.

مسئله خرید تجهیزات تصفیه خانه ها، به دلیل حساسیت کاربری آن ها، یکی از موضوعات مهم در این زمینه محسوب می شود. شهر پمپ با داشتن ده ها سال تجربه در رابطه با ساخت تصفیه خانه، از این نظر می تواند راهنمایی مناسب جهت تهیه این محصولات به شمار رود. علی الخصوص که این مرکز عرضه کننده انواع تجهیزات آب و فاضلاب نیز می باشد. بر این اساس شما می توانید علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، برای استعلام قیمت نیز با ما در ارتباط باشید.

وکیوم اجکتور چیست

به صورت کلی اجکتور یا انژکتور دستگاهی است که خلا مورد نیاز برای مکش سیال و تزریق آن به مدار را تامین می نماید. این عملیات را نیز با عبور دادن جریان از خود انجام می دهد. بنابراین بدیهی است که وظیفه این تجهیزات در سیستم های کلرزنی چیست. به این شرح که وظیفه تزریق گاز کلر را در خطوط تصفیه بر عهده دارند. اما برای کنترل این میزان تزریق باید علاوه بر مشخصات خود اجکتور به پمپی که برای تامین فشار از آن استفاده می شود، نیز توجه گردد.

فروش انواع اجکتورها

تامین فشار مربوط به اجکتور، در واقع همان فشار وابسته به back pressure (فشار برگشتی) در محل تزریق می باشد. منظور، فشار همان نقطه ای است که سیال پس از خروج از انژکتور آن جا ریخته می شود و می تواند در کانال ها، خطوط لوله و یا مخازن هوایی در نظر گرفته شود. پمپ مورد نظر باید بر اساس فشار موجود در این نقطه، انتخاب و تهیه گردد.

انواع اجکتور ها

امروزه با پیشرفت تکنولوژی سعی شده است که محصولات اجکتور به گونه ای طراحی شوند تا توانایی تزریق هر نوع سیالی اعم از مایع یا گاز را داشته باشند. بر همین اساس یعنی نوع سیالی که از این اجکتور ها می گذرد، این تجهیزات به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به توضیح بیشتر هر دسته پرداخته شده است.

  1. مدل مایع

اینکه هر دسته از انواع اجکتور به چه صورتی کار می کند، همان موردی است که در بالا به آن اشاره شد. با توجه به این موضوع، انواع اجکتور مایع به دسته ای گفته می شود که صرفا برای انتقال سیالات مایع مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. مدل گاز یا خلا

این مدل نیز دارای ساختاری است که تنها مخصوص سیالات گازی شکل می باشد. از آنجاییکه گاز کلر یکی از رایج ترین گاز های مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله صنعت آبفا می باشد، معمولا اجکتور های خلا برای استفاده از این گاز شناخته می شوند.

اجزای اجکتور

بر خلاف عملکرد به ظاهر پیچیده اجکتور ها، ساختار داخلی آن ها بسیار ساده و در واقع شامل یک مسیر مشخص برای عبور سیال می باشد. با توجه به تصویر پایین به ذکر اجزای این تجهیزات پرداخته شده است:

  • نازل
  • دیفیوزر
  • دهانه ورودی
  • دهانه خروجی

کارکرد اجکتور

کاربرد انژکتور ها

هرچند که توضیحات بالا در رابطه با اجکتور بیشتر در مورد استفاده آن ها در تصفیه خانه ها و منحصرا برای گاز کلر بود، اما به صورت کلی این محصولات برای هر نوع سیال دیگری هم می توانند مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به این توضیحات کاربرد های این اجکتور ها در صنایع خاص زیر و نیز به منظور تحقق اهداف ذکر شده در پایین می باشد.

  • ایجاد خلا لازم برای مکش سیالات و تخلیه آن ها
  • افزایش فشار مواد
  • ایجاد تهویه مطبوع در راستای حذف آلودگی ها از محیط
  • نیروگاه ها
  • پالایشگاه های نفت
  • صنایع تصفیه آب و فاضلاب

 مزایا و معایب اجکتور

اجکتور ها نیز همچون هر تجهیز دیگری دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که آشنایی با آن ها باعث افزایش اطلاعات ما در رابطه با این محصولات به منظور داشتن خریدی مناسب می باشد. بر این اساس در ادامه به مزایای استفاده از این تجهیزات جهت رسیدن به شناخت درستی از آن ها پرداخته شده است:

  • کم بودن هزینه های نصب و نگهداری
  • قیمت پایین
  • دارای ایمنی بالا جهت استفاده در محیط های خطرناک سمی و اشتعال زا
  • امکان کار به صورت مکانیکی و بدون برق
  • مناسب برای انواع گاز ها
  • دارای ابعاد مختلف برای پوشش رنج وسیعی از ظرفیت ها
  • نیازمند فشار حداقلی جهت ایجاد خلأ

خرید اجکتور و نحوه انتخاب آن

موارد زیر، پارامتر های اصلی برای خرید اجکتور ها محسوب می شوند. البته لازم به ذکر است در صورت نداشتن اطلاعات کافی برای داشتن خریدی مناسب شما می توانید با کارشناسان فروش ما در شهر پمپ هم تماس حاصل فرمایید. 

  • میزان تزریق مورد نیاز برای سیستم
  • میزان فشار کاری سیستم بر اساس فشار برگشتی (back pressure )

اجکتور

جنس اجکتور

همانطور که در قسمت های بالا ذکر شد، استفاده اصلی از اجکتور ها برای گاز کلر می باشد که یکی از خورنده ترین سیالات موجود در صنایع محسوب می شوند. بنابراین بدیهی است که متریال تجهیزاتی که در تماس با این گاز هستند، باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند. با توجه به این توضیحات، معمولا اجکتور ها را از جنس هایی نظیر PVC، فولاد، چدن، آلومینیوم و برنز می سازند که با توجه به هر متریال، قیمت محصول نیز تغییر می کند.

فروش اینترنتی اجکتور

خرید اجکتور و هر نوع محصول صنعتی دیگر به صورت اینترنتی، امروزه پروسه تهیه این تجهیزات را تا حد زیادی ساده کرده است. چراکه امکان استعلام لیست قیمت محصولات را در کنار مشخصات فنی هر یک به صورت جداگانه برای مشتریان محترم فراهم نموده است. در صورت خرید از شهر پمپ شما می توانید در زمان خرید خود نیز صرفه جویی نمایید. زیرا کارشناسان ما بهترین مدل را متناسب با نیاز شما، برای خرید معرفی می نمایند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *