تجهیزات, کلرزن گازی, وکیوم رگلاتور

وکیوم رگلاتور چیست ؟

وکیوم رگلاتور چیست

توضیح اینکه وکیوم رگلاتور چیست ، از آن جهت مهم است که امروزه با افزایش جمعیت، صنعت تصفیه آب و فاضلاب و به تبع آن استفاده از تجهیزات کلرزنی برای انجام عملیات تصفیه اهمیتی بیش از پیش یافته است. معمولا کلر زن ها در دو دسته کلی کلرزن گازی و کلرزن مایع بر اساس نوع کلر که به شکل مایع است یا گاز، قار می گیرند که هر یک متشکل از چندین قطعه مختلف می شوند. از جمله قطعات مهم تشکیل دهنده کلرزن گازی، وکیوم رگلاتور نام دارد.

با توجه به توضیحات بالا و گسترش صنعت آب و فاضلاب امروزه فروش وکیوم رگلاتور به صورت چشمگیری در مقایسه با گذشته افزایش یافته است. شما می توانید ضمن کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مطالعه مقاله زیر، برای خرید وکیوم رگولاتور گاز کلر با کارشناسان بخش فروش ما در شهر پمپ هم تماس حاصل فرمایید.

وکیوم رگلاتور چیست ؟

در پاسخ به این پرسش که وکیوم رگلاتور چیست ، باید گفت این تجهیزات در واقع وظیفه تزریق آهسته گاز کلر را به یک سیال دیگر بر عهده دارند و شامل یک دیافراگم به عنوان هسته مرکزی این تجهیزات می باشند. نحوه عملکرد آن ها نیز به این صورت است که ابتدا اجکتور، مکشی را داخل این وکیوم به وجود آورده تا از این طریق خلا ایجاد شود. این خلا نهایتا باعث جا به جایی دیافراگم داخل وکیوم رگولاتور شده، با حرکت این دیافراگم، گاز کلر به صورت پیوسته به سیال مورد نظر ما تزریق می گردد. 

خرید وکیوم رگولاتور گاز کلر

انواع وکیوم رگولاتور

معمولا این قطعات در سیستم های کلرزنی دقیقا بعد از سیلندر گاز کلر قرار می گیرند. اما می توانند روی دیوار هم نصب شوند. بنابراین با توجه به محل قرار گیری آن ها در مدار، می توان آن ها را در دو دسته کلی تقسیم بندی نمود. در ادامه به ذکر هر یک از این دسته ها به همراه توضیح مختصری از آن ها پرداخته شده است.

  1. سر سیلندری

محل قرار گیری نوع سر سیلندری از وکیوم رگلاتورها، همانطور که از نام آن ها مشخص است، دقیقا روی سیلندر گاز کلر می باشد. با توجه به این موضوع چون اتصال این تجهیز با سیلندر گاز کلر به صورت مستقیم و بدون واسطه می باشد، پس امکان نشتی این گاز در آن ها تقریبا برابر صفر است. به همین خاطر در این نوع محل نصب، ایمنی سیستم تا حد زیادی افزایش می یابد.

  1. دیواری

این مدل بر خلاف نوع بالا روی دیوار نصب شده و به منظور اتصال آن ها به کپسول گاز کلر نیز از لوله ای خاص با نام لوله نقره ای استفاده می گردد. لوله نقره ای معمولا برای سیستم هایی با مقیاس کوچک مناسب هستند. در مورد سیستم های با مقیاس های بزرگ تر بهتر است از خطوط لوله برای این منظور استفاده شود.

اجزای وکیوم رگلاتور

در قسمت های قبل اشاره کردیم که این تجهیزات دارای یک دیافراگم به عنوان اصلی ترین قطعه در ساختار خود می باشند. اما انواع وکیوم رگولاتور، اجزای دیگری هم برای داشتن عملکردی درست، دارند که از بالا به پایین با توجه به محل قرار گیری شان به شرح زیر هستند:

  • پیچ تنظیم
  • فنر
  • دیافراگم
  • شاخک
  • دیسک
  • دهانه ورودی و دهانه خروجی
  • فنر ضربه گیر

رگلاتور چیست

کاربرد وکیوم رگولاتور

گفتیم که خرید محصولات وکیوم رگلاتور، به منظور تزریق آرام آرام و پیوسته گاز کلر به سیالی دیگر می باشد. با توجه به این عملکرد خاصی که دارند، مصارف استفاده از آن ها نیز بسیار محدود و شامل موارد زیر می شود.

  • صنایع آب و فاضلاب
  • انواع کلرزن گازی
  • عملیات های مربوط به هر نوع کلر زنی همچون استخر ها
  • تصفیه آب و فاضلاب

مزایا و معایب وکیوم رگولاتور

پس از تشریح اینکه وکیوم رگلاتور چیست ، در این بخش به ذکر نکات مثبت و منفی آن ها پرداخته می شود. این موارد جهت داشتن انتخابی صحیح هنگام خرید این محصولات لازم و ضروری است. از جمله مزایای این تجهیزات:

  • دارای ایمنی بالا به دلیل نداشتن نشتی در گاز کلر
  • دارای مدل هایی همراه با لوازمی دیگر همچون روتامتر سر خود، واحد دوزینگ مجزا و غیره …
  • پوشش طیف وسیعی از میزان ظرفیت های تزریق گاز کلر

تنها نکته منفی قابل توجه در رابطه با عدم نشتی یا نفوذ آب و یا نفوذ هر نوع سیال دیگری به داخل این تجهیزات این است که گاز کلر در صورت تماس یافتن با آب واکنش شیمیایی خواهد داشت و بروز این واکنش منجر به فرسودگی و کم شدن عمر مفید دیافراگم و دیگر اجزای داخلی وکیوم رگلاتور خواهد شد. بنابراین باید از آب بند بودن کامل آن ها اطمینان حاصل نمود.

نحوه نصب وکیوم رگلاتور

مهم ترین نکته در رابطه با نصب این تجهیزات، انتخاب نقطه ای مناسب برای نصب آن ها می باشد. همانطور که در قسمت انواع وکیوم رگلاتور ها مطرح شد، این لوازم یا مستقیما به سیلندر نصب می شوند یا توسط واسطه ای مثل لوله به آن ها متصل می گردند. در هر دو صورت باید از عملکرد درست پیچ تنظیم رگلاتور برای تنظیم فشار و شیر خروجی آن برای تنظیم جریان اطمینان حاصل نمود. بنابراین بهتر است این عملیات نصب توسط افراد متخصص صورت پذیرد.

وکیوم رگلاتور

خرید وکیوم رگولاتور گاز کلر و نحوه انتخاب آن ها

جهت داشتن انتخابی متناسب با سیستم کلر زنی خود و خرید وکیوم رگولاتور گاز کلر به نحوی صحیح، توجه به پارامتر های زیر ضروری است. زیرا این موارد، از عوامل تاثیر گذار روی مدل های مختلف آن ها می باشند. شما می توانید برای این منظور با تماس با فروشگاه اینترنتی شهر پمپ از مشاوره های رایگان ما طی سال ها تجربه نیز بهره مند شوید. این موارد شامل:

  • میزان تزریق مد نظر گاز کلر
  • محل قرار گیری این تجهیز برای نصب (روی دیوار یا قسمت بالایی سیلندر گاز کلر)

جنس وکیوم رگلاتور

از آنجاییکه گاز کلر از جمله گاز های با خورندگی بالا و بسیار خطرناک به حساب می آید، برای تجهیزاتی که در تماس با این گاز قرار دارند، باید از متریال هایی مناسب و دارای مقاومت بالا استفاده شود. بنابراین غالبا بدنه این وکیوم ها از جنس PVC و سایر قطعات داخلی آن ها از تفلون، سرامیک یا هاستلوی ساخته می شود.

فروش وکیوم رگلاتور

فروش وکیوم رگلاتور به صورت اینترنتی

به صورت کلی خرید های اینترنتی امکان صرفه جویی در زمان را از طریق مشاهده تمامی مدل های موجود در یک صفحه آن هم با یک کلیک ساده فراهم می کند. خرید انواع وکیوم رگلاتور به صورت اینترنتی نیز این امکان را فراهم می کند. همچنین شما می توانید به منظور استعلام قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر از هر مدل با شهر پمپ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *