پمپ

کاربرد های پمپ آب کشاورزی برقی چیست؟

پمپ آب کشاورزی برقی

در صنعت کشاوری طیف وسیعی از فعالیت ها مانند تولید محصولات کشاورزی یا پرورش دام انجام می شود. پمپ آب کشاورزی برقی در سیستم سم پاشی کشاورزی و پمپ های آبیاری کشاورزی به کار می رود. این نوع پمپ ها مقادیر زیادی آب را انتقال می دهند و کاربرد هایی فراتر از آبیاری محصول و غیره دارند. ما در این مقاله بر روی کاربرد پمپ های برقی و به خصوص پمپ آب کشاورزی برقی تمرکز می کنیم و نکات خرید پمپ آب کشاورزی برقی را بررسی می کنیم.

پمپ آب برقی چیست؟

بهتر است پیش از آشنایی با کاربرد ها و انواع پمپ آب کشاورزی برقی، با پمپ آب برقی آشنا شوید. این نوع پمپ ها یک کار بسیار ساده را انجام می دهند. پمپ آب برقی، مایع را از یک مکان به مکان دیگر انتقال می دهد. پمپ های آب برقی از انرژی الکتریکی برای این کار استفاده می کنند و به دلیل کارایی و دقت بالا جایگزین پمپ های آب بنزینی شدند که با سوخت های فسیلی کار می کردند.

چرا باید از پمپ آب برقی استفاده کنید؟

پمپ آب کشاورزی برقی

با توجه افزایش سطح آلودگی هوا در کل جهان، تمام تمرکز ها بر روی انرژی‌ های پاک مانند الکتریسیته و انرژی خورشیدی است. میزان آلودگی هوا در سطح جهان با سرعت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و انتشار گاز های گلخانه ای یکی از عوامل اصلی افزایش آلودگی هواست. به همین دلیل بهتر است برای پایداری محیط زیست، از پمپ آب برقی به خصوص پمپ آب کشاورزی برقی استفاده کنید؛ زیرا صنعت کشاورزی یکی از صنایع مهم در جهان است و سالانه منابع زیادی را مصرف می کند.

صاحبان کسب و کار های مختلف به خوبی متوجه شده اند که برای سازگاری محصولاتشان با محیط زیست باید کاری انجام دهند. آن ها از راه حال های نوآورانه استفاده می کنند و محصولاتی طراحی می کنند که با الکتریسیته و برق کار می کنند. یکی از این محصولات مهم، پمپ آب کشاورزی برقی است.

انواع پمپ آب کشاورزی برقی

انواع پمپ آب کشاورزی برقی

  1. پمپ تزریق مواد شیمیایی در کشاورزی

نیتروژن، فسفر و آفت کش ها در کشاورزی موردنیاز هستند و در مزارع استفاده می شوند. این نوع پمپ ها تزریق دقیق این نوع مواد شیمیایی را اندازه گیری می کنند و آن ها را به مزرعه تزریق می کنند. در این سیستم آبیاری قطره ای و کوددهی به طور دقیق تنظیم می شود و نیاز مزرعه به انواع مواد مغذی تامین می شود.

  1. پمپ های مه پاش

پمپ های مه پاش یکی دیگر از انواع پمپ آب کشاورزی برقی است که در این صنعت استفاده می شوند. بسیاری از سبزیجاتی که مصرف می کنیم، در شرایط گلخانه ای رشد می کنند و این پمپ ها دما و رطوبت را کنترل می کنند. با کنترل دقیق دما و رطوبت میزان برداشت محصول بیشتر می شود. همچنین مه پاشی به طور منظم باعث می شود که آفات کنترل شوند.

  1. پمپ های سم پاش

انواع حشرات و آفات علاوه بر آزار دهنده بودن، تهدیدی برای سلامتی انسان، حیوانات و گیاهان هستند. استفاده از انواع سم ها می تواند این آفات را به طور موثری از بین ببرد. یکی دیگر از انواع پمپ آب کشاورزی برقی، پمپ های سم پاش هستند. اغلب آفت کش ها برای حیوانات و انسان بی خطر هستند.

  1. پمپ های توزیع مواد شیمیایی

تجهیزات و کود های شیمیایی استفاده شده در کشاورزی بسیار گران هستند؛ بنابراین باید این مواد به طور دقیق در زمین های کشاورزی توزیع شوند. این نوع پمپ ها جریان و فشار مناسب را تنظیم می کنند. پمپ های پیستونی در بین انواع پمپ آب کشاورزی برقی بهترین عملکرد را در این زمینه دارند.

نکاتی که باید در هنگام خرید پمپ آب کشاورزی برقی در نظر بگیرید

نکاتی که باید در هنگام خرید پمپ آب کشاورزی برقی در نظر بگیرید

حال که با انواع پمپ های آب کشاورزی برقی آشنا شدید، باید با ویژگی های این پمپ ها بیشتر آشنا شوید. انتخاب این نوع پمپ ها به کاربرد شما بستگی دارد. این پمپ ها در هنگام استفاده در صنعت کشاورزی در معرض گرد و غبار، گرما، سرما، کثیفی و … قرار می گیرند. به همین دلیل در هنگام خرید پمپ آب، باید به دوام پمپ دقت کنید. در حال حاضر بهترین پمپ های آب کشاورزی برقی، پمپ های پیستونی هستند. ما در این قسمت به ویژگی هایی که در هنگام خرید پمپ آب کشاورزی برقی باید به آن توجه کنید، اشاره کرده ایم.

  1. پمپ آب بهتر است برقی باشد

بسیاری از پمپ ها با سوخت های فسیلی کار می کنند و برای محیط زیست مضر هستند. با حذف سوخت، هم در هزینه ها صرفه جویی می کنید هم به پاکیزگی محیط زیست کمک می کنید. علاوه بر این مواد پمپ آب کشاورزی برقی سر و صدای کمتری دارد و ایمن تر است.

  1. توجه کنید که پمپ با انواع مواد شیمیایی سازگار باشد

مواد شیمیایی بسیاری مانند کود ها و آفت کش ها در انواع پمپ آب کشاورزی برقی استفاده می شود. برخی از این مواد شیمیایی خورنده هستند و به همین دلیل پمپ بهتر است از جنس فولاد ضد زنگ باشد که از نظر شیمیایی سازگار تر از سایر مواد است. فولاد ضد زنگ در مقابل خوردگی مقاوم است؛ اما برای کلرید ها و انواع اسید ها مناسب نیست. اگر می خواهید در تمام موارد از پمپ آب کشاورزی استفاده کنید، پیستون های سرامیکی بهترین گزینه هستند. همچنین در هنگام خرید پمپ با فروشنده درمورد سازگاری پمپ با دیگر مواد شیمیایی مشورت کنید.

  1. جریان و فشار ثابت را در نظر بگیرید

جریان و فشار ثابت کلید توزیع و تزریق مواد شیمیایی است. به همین دلیل باید از پمپی استفاده کنید که جریان و فشار ثابت آن مواد شیمیایی را هدر نمی دهد و ایمنی را به خطر نمی اندازد.

جمع بندی

همانطور که ذکر کردیم، با توجه به افزایش سطح آلودگی هوا، بهتر است از پمپ آب برقی استفاده کنید. یکی از انواع پمپ آب برقی، پمپ آب کشاورزی برقی است که کاربرد های زیادی مانند مه پاشی، سم پاشی، توزیع مواد شیمیایی و تزریق مواد شیمیایی دارد. همچنین در هنگام خرید این نوع پمپ ها و انواع موتور پمپ آب کشاورزی باید به مواردی مانند سازگاری با مواد شیمیایی و جریان و فشار ثابت توجه کنید تا پمپ آبی متناسب با نیاز های خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *