گیربکس, گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی ایلماز

گیربکس حلزونی ایلماز

یکی از پر استفاده ترین انواع گیربکس، گیربکس حلزونی یا 90 درجه می باشد. علت استفاده بسیار زیاد از آن ها نیز وجود یک زاویه 90 درجه بین دهانه ورودی و خروجی در این گیربکس هاست. چراکه این موضوع باعث شده است که بتوان از آن ها در صنایع متنوعی استفاده نمود. گیربکس حلزونی ایلماز به عنوان یک برند ترکیه ای، از جمله برند های موجود و متداول این دسته از گیربکس ها در بازار فروش امروز ایران می باشد. علت عمده این محبوبیت نیز کیفیت و قیمت گیربکس ایلماز می باشد.

البته جدا از این برند، امروزه، انواع دیگر گیربکس های ترک هم از جایگاه ویژه ای بین مصرف کنندگان ایرانی برخوردار هستند. به این خاطر که این محصولات، در عین داشتن دقت و توان بالا، قیمت بسیار مناسبی دارند. لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی شهر پمپ، ارائه دهنده تمامی این برند ها و سایر برند های داخلی و خارجی می باشد. اما در این مقاله قصد داریم منحصرا به تشریح گیربکس حلزونی ایلماز و ذکر ویژگی ها و کاربرد های کلی آن بپردازیم.  

برند ایلماز

برند ایلماز مربوط به شرکتی ترکیه ای بوده که فعالیت خود را از سال 1963 در زمینه تولید و عرضه انواع گیربکس شروع نموده است. به صورت کلی محصولات این برند، طراحی ای به منظور حفظ کیفیت، آن هم با استفاده از به روز ترین تکنولوژی دارند. از همین رو امروزه این محصولات به کشور های بسیاری صادر می گردند. از جمله متنوع ترین تولیدات برند ایلماز می توان به گیربکس حلزونی اشاره نمود که در ادامه اطلاعات تکمیلی از آن بر اساس کاتالوگ این برند ارائه شده است. 

برند ایلماز

ویژگی های گیربکس حلزونی ایلماز

با وجود اینکه غالبا گیربکس ها از تنوع مدلی بالایی برخوردار نیستند، اما محصولات گیربکس حلزونی ایلماز دارای چندین سری مختلف متناسب با صنایع متفاوت می باشد. این موضوع به نوعی مزیت برند ایلماز نیز محسوب می شود. در ادامه کاربردی ترین مشخصات فنی این گیربکس ها جهت انتخاب مدل مناسب و خرید آن ها در جدولی به شرح زیر آورده شده است. همانطور که از این جدول نیز مشخص است، میزان بازه این مشخصات در همه مدل ها یکی بوده، ولی هر محصول تنها قسمتی از این طیف را در بر می گیرد. بر اساس همین پارامتر قیمت گیربکس ایلماز در هر مدل متغیر می باشد.

نام سری گشتاور (نیوتون متر) نسبت تبدیل شافت خروجی (میلیمتر)
EN 5 تا 1000 5 تا 110 14 تا 60
EV 5 تا 1000 5 تا 110 14 تا 60
ET 5 تا 1000 5 تا 110 14 تا 60
EN+EV 5 تا 1000 5 تا 110 14 تا 60
EN+NR 5 تا 1000 5 تا 110 14 تا 60

مزایای گیربکس حلزونی ایلماز

یکی از مهم ترین مزایای گیربکس های ایلماز، امکان نصب آن ها به دو شکل پایه دار یا فلنج دار می باشد. هر یک از این دو روش نصب، خود به دلیل انعطاف پذیری بالا می توانند در 8 جهت مختلف قرار گیرند. علاوه بر تنوع در نحوه نصب، این گیربکس ها به لحاظ ابعاد، اندازه و متریال ساخت نیز می توانند متفاوت از هم باشند. آلومینیوم و چدن رایج ترین متریال ها برای ساخت این تجهیزات به شمار می روند. همچنین میزان توان بالا و دقیق بودن آن ها در عین پایین بودن قیمت گیربکس ایلماز از دیگر مزایای این محصولات محسوب می شوند.

علاوه بر موارد فوق الذکر، ظرفیت حرارتی این گیربکس ها نیز بسیار بالاتر از نمونه های مشابه در سایر برند هاست. چراکه این برند، دنده هایی خنک کننده با طراحی بهینه و هوزینگ هایی خاص را در ساختار محصولات خود جای داده است. همینطور با توجه به اینکه استانداردهای مربوطه در کلیه مراحل پروسه تولید این گیربکس ها رعایت شده است، تولید سرو صدا و لغزش حین کار در آن ها بسیار ناچیز می باشد. داشتن خاصیت خود قفل کن و عدم برگشت پذیری از سایر ویژگی های مثبت این محصولات به حساب می آید. همینطور یاتاقان بندی قوی آن ها، توان کافی برای تحمل بارهای شعاعی و محوری را برای این گیربکس فراهم می نماید.    

قیمت گیربکس ایلماز

کاربرد های گیربکس حلزونی ایلماز

با توجه به ویژگی عدم برگشت پذیری انواع گیربکس ترک، غالب استفاده از آن ها در بالابر ها و آسانسور ها خلاصه می شود. اما به صورت کلی گیربکس های حلزونی در صنایع بی شماری می توانند مفید باشند. در ادامه سعی شده است که به اصلی ترین کاربرد های این محصولات اشاره شود.

  • انواع جرثقیل های سقفی
  • نوار نقاله و کانوای
  • بالابر ها و آسانسور ها
  • صنایع شیمیایی و نساجی
  • صنایع تولید کاشی، سرامیک و شیشه
  • صنایع تولید کاغذ
  • صنایع غذایی و دارویی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع دریایی
  • صنایع آب و فاضلاب
  • موارد کشاورزی
  • انواع میکسر ها و هواکش ها
  • ماشین سازی
  • کشتارگاه ها و دامداری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *