پمپ

متریال های مورد استفاده در پروانه پمپ

جنس پروانه پمپ

به صورت کلی انواع پمپ ها از اجزای ثابتی ساخته می شوند. البته این اجزا بر اساس اینکه از نوع جا به جایی مثبت هستند یا گریز از مرکز، متفاوت می باشند. در پمپ های گریز از مرکز، مهم ترین عضو، پروانه آن ها محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم به انواع جنس پروانه پمپ و بهترین پروانه پمپ آب بپردازیم. پس با مفاهیمی همچون پروانه نوریل چیست ، پروانه باکالیت چیست و پمپ آب استیل نیز آشنا خواهیم شد. اهمیت این موضوع به این دلیل است که متریال های مورد استفاده در پروانه پمپ ، روی ویژگی های کلی هر یک تاثیر به سزایی دارد.  

جنس پروانه پمپ

بالاتر ذکر کردیم که در انواع پمپ های سانتریفیوژ، پروانه پمپ اهمیت به سزایی دارند. زیرا عملکرد و ساز و کار کلی پمپ ها برای پمپاژ انواع سیالات، وابسته به این پروانه ها می باشد. این پمپ ها بر اساس متریال به کار رفته در بدنه و قطعات داخلی آن ها علی الخصوص پروانه شان، مقاومت و کاربرد های ویژه ای دارند. شهر پمپ به عنوان نمایندگی تجهیزات صنعتی، تمامی محصولات خود را با گارانتی عرضه می کند. بنابراین مشتریان محترم می توانند برای تعویض قطعات جانبی و پروانه پمپ های خود به این فروشگاه اینترنتی مراجعه نمایند.

متریال های مورد استفاده در پروانه پمپ

امروزه به دلیل متنوع شدن مدل های مختلف پمپ ها در هر برند، تمامی این محصولات با پروانه های گوناگونی نیز تولید می شوند. این پروانه ها هر یک ویژگی های خاص خود را به دنبال دارند. بنابراین روی دوام پمپ ها و نیز قیمت تمام شده آن ها اثر گذار می باشند. در ادامه به خصوصیات هر یک از متریال های مورد استفاده در پروانه پمپ پرداخته شده است. از این طریق شما می توانید با بهترین پروانه پمپ آب آشنا شوید و پمپ را متناسب با نیاز خود بر این اساس انتخاب نمایید. البته کارشناسان شهر پمپ در این زمینه آماده ارائه مشاوره رایگان هم می باشند.

  • پروانه استیل

بهترین پروانه پمپ آب را می توان پروانه از جنس استیل دانست. چرا که پمپ آب استیل مقاومت بالایی هم در برابر خوردگی و هم در برابر حرارت های بالا دارد. به این خاطر که هر چه پایه متریال سخت تر باشد، دوام و مقاومت آن نیز بالاتر می رود. از دیگر ویژگی های این جنس، عدم جذب رسوب، طول عمر بالا و تعمیر و نگهداری بسیار کم می باشد. با توجه به این موارد، مهم ترین کاربرد استفاده از پمپ آب استیل در مصارف خانگی و پمپاژ آب آشامیدنی است. زیرا این نوع پروانه ها کاملا بهداشتی می باشند. همچنین جنس استیل در مقایسه با سایر فلزات (نظیر برنج) دارای سطح صاف تر، عملکرد بهتر و تخلخل کمتری است.

پمپ آب استیل

  • پروانه برنجی و پروانه برنزی

این دو متریال تقریبا دارای ویژگی های یکسانی هستند. بنابراین در یک دسته قرار داده شده اند. از جمله ویژگی های آن ها مقاومت به نسبت خوب شان در برابر خوردگی و گرماست. همچنین برای آب شرب مناسب بوده، چون بهداشتی می باشند. در واقع این دو جنس خصوصیات کلی همچون جنس استیل دارند. اما استیل تا حد زیادی قوی تر از این دو متریال می باشد.

پروانه برنجی و برنزی

  • پروانه چدنی

چدن در مجموع از تلفیق آهن، کربن و مقدار کمی سیلیسیم ساخته شده است. بنابراین نوعی آلیاژ فلزی محسوب می شود. اما در مقایسه با فلزات ذکر شده در بالا بسیار ضعیف تر می باشد.

پروانه چدنی

  • پروانه نوریل

اینکه پروانه نوریل چیست ، در واقع این متریال نوعی پلیمر به حساب می آید. همانطور که می دانید پلیمر نیز از دسته پلاستیک هایی با مقاومت بالا می باشد. نوریل، باکتری ها را به خود جذب می کند. بنابراین برای پمپاژ آب آشامیدنی و سایر مصارف خانگی مناسب نیست. همچنین در حرارت های بالا مقاوت کافی را نداشته و وجود ناخالصی در مایع، منجر به صدمه به آن ها می شود.

  • پروانه باکالیت

شاید این سوال که پروانه باکالیت چیست ، برای شما هم پیش آمده باشد. باکالیت، فیلر هاییست که شامل خاکه چوب و پنبه نسوز می شود. این متریال نیز همچون نوع نوریل بهداشتی نبوده و مناسب مصارف خانگی نمی باشد. همچنین در برابر گرما تغییر شکل داده و وجود مواد جامد در سیال به آن ها آسیب می رساند.

پروانه باکالیت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *