الکتروموتور, الکتروموتور ضد انفجار

الکتروموتور ضد انفجار زیمنس

الکتروموتور ضد انفجار زیمنس

یکی از مدل های خاص الکتروموتور ها، موتور ضد انفجار یا الکتروموتور ضد انفجار نام دارد که غالبا در محیط های خطرناک و مستعد انفجار مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این کاربرد بدیهی است که باید در انتخاب آن ها پیش از خرید توجه ویژه ای شود. بهترین راهکار برای این مورد، توجه به برند تولید کننده آن هاست. الکتروموتور ضد انفجار زیمنس ، یکی از شناخته شده ترین برند های این محصولات محسوب می شود.

علاوه بر کیفیت بالای این برند، موجود بودن آن ها در بازار فروش امروز ایران از دیگر دلایلی است که خرید آن ها را بیش از پیش افزایش داده است. در ادامه به معرفی کامل این دسته از الکتروموتور های زیمنس پرداخته شده است. البته لازم به ذکر است که شما می توانید برای استعلام موجودی و قیمت انواع موتور ضد انفجار زیمنس یا دیگر برند های دلخواه خود با شهر پمپ در تماس باشید.

برند زیمنس (SIEMENS)

برند زیمنس مربوط به شرکتی آلمانی بوده  که فعالیت خود را از سال 1847 در تولید و عرضه انواع الکتروموتور ها شروع نموده است. با توجه به اینکه این برند همواره سعی دارد تا با افزایش کیفیت محصولات خود، طول عمر آن ها را نیز بیشتر کند، امروزه این محصولات به کشور های دیگر نیز صادر می شود. از جمله ی الکتروموتور های زیمنس، موتور ضد انفجار بوده که در ادامه اطلاعات بیشتری از آن نیز ارائه شده است.

برند زیمنس

ویژگی های الکتروموتور ضد انفجار زیمنس

محصولات الکتروموتور ضد انفجار زیمنس در مقایسه با دیگر برند ها دارای تنوع مدلی بالا تری می باشد. این تنوع نیز تنها در میزان توان آن ها خلاصه شده است. در ادامه جهت دسترسی ساده تر به مشخصات فنی هر یک از مدل های این الکتروموتور ها، جدولی شامل اطلاعات هر یک از آن ها آورده شده است. همانطور که مشاهده می کنید، نوع عایق بندی همه مدل ها مشابه یکدیگر می باشد.

نام سری توان موتور (کیلووات) کلاس عایق بندی موتور
MA 0.12 تا 165 IP55
MJ 0.25 تا 900 IP55
Ex E 0.12 تا 165 IP55
Ex D 0.25 تا 460 IP55
Ex NA 0.09 تا 1000 IP55
Ex T 0.09 تا 1000 IP55
NEMA Ex 0.74 تا 223.7 IP55

مزایای الکتروموتور ضد انفجار زیمنس

مهم ترین مزیت این الکتروموتور ها، رعایت استانداردهای خاص مربوطه همچون استاندارد NEMA و ISO در پروسه طراحی و ساخت آن هاست. علت مناسب بودن الکتروموتور های ضد انفجار زیمنس برای استفاده در محیط های خطرناک و اشتعال زا نیز همین است. علاوه بر این، این محصولات در برند زیمنس، با درجه حفاظت ها، اندازه ها و متریال های مختلف شامل چدن و آلومینیوم تولید می شوند که هر یک منجر به ویژگی های خاصی در آن ها می شود. محفاظت در برابر گاز و گرد و غبار متناسب با دینام موتور مورد نظر، نمونه ای از این ویژگی ها محسوب می شود.

موتور ضد انفجار

کیفیت ساخت و استحکام بالا، همچنین عمر طولانی از دیگر ویژگی های مثبت موتور های ضد انفجار برند زیمنس به شمار می رود. داشتن همین ویژگی ها باعث شده است که شرکت تولید کننده گارانتی های طولانی مدتی را برای محصولات خود در نظر بگیرد. امکان طراحی این نوع از الکتروموتور ها متناسب با نیاز مشتری به صورت سفارشی از مزایای دیگر برند زیمنس می باشد. همچنین تولید ارتعاشات بسیار کم و امکان روانکاری مناسب  آن ها حین کار از دیگر نکات مثبت این محصولات به حساب می آید. 

کاربرد های الکتروموتور ضد انفجار زیمنس

به صورت کلی مهم ترین کاربرد این الکتروموتور ها، همانطور که در بالا نیز ذکر شد، استفاده از آن ها در مکان هایی است که در معرض انفجار قرار دارند. همین موضوع هم باعث شده است که قیمت بالا تری نسبت به دیگر موتور های الکتریکی پیدا کنند. این موارد در محصولات برند زیمنس نیز صادق بوده و می توان از الکتروموتور های این برند در صنایع زیر استفاده نمود.

  • صنایع شیمیایی
  • صنعت پتروشیمی
  • صنایع نفت (نظیر کشتی های نفتی و سکوی نفتی)، گاز و ذغال سنگ
  • انواع پالایشگاه ها و نیروگاه ها
  • معادن و دیگر سیستم های حفاری
  • ایستگاه های پمپ بنزین
  • صنایع تصفیه فاضلاب
  • پمپاژ سیالاتی خاص اعم از انواع روغن، الکل و سایر حلال ها
  • صنایع نظامی
  • صنایع هسته ای
  • تولید رنگ
  • صنعت خودروسازی

الکتروموتور Ex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *