استراکچر, تجهیزات, کلرزن مایع

اسکید چیست (استراکچر)

اسکید چیست

به منظور تصفیه آب و گند زدایی منابع از دستگاهی به نام پکیج کلر زن مایع استفاده می شود. این پکیج می تواند به طور کلی شامل اجزای متفاوتی باشد. از جمله آن ها می توان به کالیبریشن پات، پمپ دوزینگ، گیج فشار، فلومتر، پالسیشن دمپر، تابلو برق و آنالایزر اشاره کرد. برای مطالعه ی بیشتر مقاله ی کلرزن مایع لینک شده است که به طور کامل توضیح داده شده است.

جهت استقرار این قطعات به صورت یکپارچه از اسکید یا استراکچر استفاده می گردد. برای اینکه بیشتر متوجه شوید اسکید چیست در ادامه آن را مفصل شرح داده ایم. همچنین انواع و نصب استراکچر یا همان اسکید مورد بررسی قرار گرفته است.

اسکید چیست (استراکچر)

همان طور که در قسمت قبلی گفته شد، جهت استقرار اجزای کلرزن مایع شامل میکسر، مخازن، تابلو برق، اسکید پمپ و سایر ادوات آن استفاده می گردد. این تجهیز از پروفیل، نبشی و ناودانی کربن استیل و یا استنلس شکل ساخته می شود.  جهت افزایش مقاومت انواع استراکچر از جنس کربن استیل نیز روی آن را با چند لایه پوشش اپوکسی رنگ آمیزی می کنند. همین طور به عنوان روش جایگزین می توان به جای پوشش اپوکسی از گالوانیزه گرم استفاده کرد. 

انواع استراکچر

پس از آنکه متوجه شدیم اسکید چیست انواع آن را معرفی می کنیم. دسته بندی استراکچر ها بستگی به ابعاد و اندازه آن ها دارد. روی ابعاد این تجهیز نیز عوامل مشخصی تاثیر گذار می باشند. در ادامه به این دلایل اشاره شده است:

  • اجزای استفاده شده در پکیج تصفیه مانند نوع پمپ دوزینگ، فلومتر، کالیبریشن پات، گیج فشار، آنالایزر، پالسیشن دمپر، تابلو برق و غیره …
  • تعداد هر یک از اجزای ذکر شده در بالا
  • نوع طراحی (اینکه سیال، پودر کلر یا آب ژاول (کلر مایع) می باشد.)

انواع استراکچر

نصب استراکچر فلزی

به جهت اهداف صنعتی یکی از متداول ترین سازه ها نصب استراکچر فلزی است. به دلیل مقاومت و استحکام بالا و دوام طولانی بکارگیری استراکچر های فلزی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. البته رقیب این سازه می تواند اسکید های بتنی باشند که از مقاومت خوبی برخوردار هستند. انواع استراکچر فلزی نیز از لحاظ شکل ساختار به صورت قاب بندی شده، سازه های پوسته ای و معلق می باشند که هر کدام ویژگی های مشخص خود را دارند.

استراکچر خورشیدی

استراکچر های خورشیدی قادرند پنل خورشیدی را برای نصب به عنوان بخشی از ساختار ساختمان مقاوم سازی کنند. معمولا جنس آن ها نیز از آلومینیوم و یا گالوانیزه ی گرم می باشد.

اسکید پمپ

اسکید پمپ روشی است که اجزای عملکردی یک تجهیز را روی یک پایه در کنار هم قرار می دهد، که می تواند جابجا و نصب شود.

اسکید پمپ

کاربرد استراکچر

همان طور که از نام آن ها مشخص است استراکچر ها به منظور استفاده به عنوان سازه ای نگهدارنده برای استقرار قطعات کلرزنی کاربرد دارند. به این ترتیب امکان استفاده از این ادوات به صورت پکیجی قابل حمل نیز فراهم می گردد.

 مزایا و معایب انواع استراکچر

از جمله مهم ترین نکات مثبت از این تجهیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای ویژگی ضد خوردگی می باشند.
  • ساخت استراکچر کاملا به صورت استاندارد صورت می گیرد.
  • همه قطعات روی سازه ای منحصر به فرد و قابل جابجایی قرار می گیرند.
  • از این طریق اجزای تشکیل دهنده کلرزن مایع، با هم و نه به صورت تکی به شکل پکیجی قابل تحویل می باشند.

اغلب این تجهیز معایب خاصی ندارد، فقط اگر ساخت آن با استاندارد مغایر باشد، ممکن است مشکلات زیر حین کارکرد به وجود بیاید:

  • اپراتوری سخت از تجهیزات ( در صورت طراحی و ساخت غیر استاندارد)
  • احتمال بروز خوردگی

نصب استراکچر

به کار بردن سازه های فلزی و نصب استراکچر نیاز به داشتن تخصص و تجربه ی کافی دارد. زیرا این نصب با توجه به نقشه پروژه باید با ظرافت و دقت بالا و انواع روش های جوشکاری انجام گیرد. ولی به طور مختصر به برخی از نکات نصب استراکچر اشاره می کنیم:

  • ابتدا نقشه اجرایی را تهیه می کنیم
  • برش ورقه ها 
  • ساخت ستون یا تیر ها 
  • با توجه به نقشه اجرایی قطعه کردن ستون ها انجام می شود
  • جوشکاری قطعات
  • انتقال ستون ها برای تمیز کاری و رنگ شدن

نحوه انتخاب انواع استراکچر

انتخاب درست اسکید ها به پکیج کلرزن مایع بستگی دارد. از جمله نکات قابل توجه در انتخاب و ساخت آن ها موارد زیر می باشد:

  • تعداد ادوات مورد نیاز
  • چگونگی طراحی کلرزن (از نوع اتومات یا ساده)

نصب استراکچر فلزی

جنس اسکید

به دلیل اینکه این سازه های نگه دارنده مستقیما با کلر مایع (آب ژاول) در ارتباط هستند، بنابراین باید از مقاومت بالایی در برابر خورده شدن برخوردار باشند. به همین دلیل از استنلس استیل 304 یا 316 برای ساخت آن ها استفاده می شود. همچنین می توان از کربن استیل با پوشش اپوکسی و یا گالوانیزه نیز استفاده کرد.

فروش استراکچر

خرید به صورت آنلاین این امکان را به مشتری می دهد تا با صرف کم ترین زمان کالای مورد نظر خود را تهیه نماید. همچنین برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت و سفارش ساخت اسکید ها می توانید با ما در شهر پمپ تماس بگیرید. با ورود به سایت شهر پمپ نیز می توانید برخی از محصولات انواع استراکچر را مشاهده و مشخصات هر کدام را بررسی فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *