تجهیزات, چنج آور, کلرزن گازی

سوئیچ آور گاز کلر چیست؟

سوئیچ آور چیست

مقدمه

به طور کلی در مواردی همچون دستگاه کلرزنی آب آشامیدنی و تصفیه خانه ها، از لوازمی خاص جهت پاک سازی استفاده می گردد. از جمله آن ها کلرزن های گازی هستند که خود شامل اجزای مختلفی می شوند. این اجزا برخی به صورت آپشنال و تنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله آن ها سوئیچ آور می باشد. خرید چنج آور یا سوئیچ آور در مواردی ضروری است که دو کلرزن داشته باشیم. در ادامه به تشریح بیشتر این موضوع پرداخته شده است. جهت استعلام قیمت چنج آور نیز می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

سوئیچ آور گاز کلر چیست؟

برخی سیستم ها به دلیل اهمیت بالایی کهدارند باید به صورت پیوسته و 24 ساعته در حال تزریق گاز کلر باشند. در این مواقع از دو خط کلرزنی استفاده می گردد تا ریسک متوقف شدن تزریق را تا حد زیادی کاهش دهد. زیرا در این حالت، در صورت خرابی یکی از خطوط، خط دیگر شروع به کار کرده و عملیات کلرزنی ادامه خواهد یافت. این سیستم ها متشکل از دو سری کپسول گاز کلر بوده و هر کپسول، یک وکیوم رگولاتور دارد. بنابراین در صورت خالی شدن یکی از کپسول ها، از کپسول دیگر استفاده می شود تا اپراتور، کپسول خالی را مجددا پر کند. این عملیت یعنی تعویض خط های تزریق کلر از طریق سوئیچ آور انجام می گیرد.

انواع سوئیچ آور

این دسته از تجهیزات با توجه به عملکردی که دارند، شامل دو نوع مختلف می شوند. بدیهی است که قیمت چنج آور در هر مدل متفاوت از دیگری باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر با این انواع، آشنا شوید.

  1. برقی

در این مدل، قطعاتی به نام اکچوئیتورهای برقی بر روی هر خط نصب می شوند. تعویض خط کلر از طریق همین قطعات و دستوری که از پرشر ترانسمیتر می گیرند، انجام می گردد. در این روش، شیر های مربوطه در دستگاه کلرزنی آب آشامیدنی بین کپسول گاز کلر و وکیوم رگلاتور قرار می گیرند.

  1. مکانیکی

همانطور که از نام این دسته مشخص است، اساس عملکرد آن ها، انرژی مکانیکی است. به این معنی که کلید سوئیچ آور با فشار خلا جا به جا می گردد. این مدل از نوع وکیومی بوده و بعد از وکیوم رگولاتور قرار می گیرد.

خرید چنج آور

کاربرد سوئیچ آور

همانطور که در بالا هم گفته شد، این تجهیزات به منظور تغییر خطوط تزریق کلر می باشند. بنابراین مصارف استفاده از آن ها در صنایع آب و فاضلاب و شامل موارد زیر می باشد.

  • دستگاه کلرزنی آب آشامیدنی
  • تصفیه خانه آب و فاضلاب

مزایا و معایب

مهم ترین مزیت این قطعات که در واقع وظیفه آن ها نیز می باشد، جلوگیری از قطع شدن تزریق کلر در سیستم های مربوطه است.

خرید چنج آور و نحوه انتخاب آن

از آنجاییکه این دستگاه از جمله لوازم تخصصی و بعضا گران قیمت است، انتخاب آن از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید با توجه با موارد زیر انتخابی صحیح داشته باشید. همچنین در صورت نداشتن تخصص کافی با کارشناسان ما جهت دریافت مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید.

  • محاسبه مقدار تزریق
  • انتخاب نوع آن اعم از برقی یا مکانیکی با توجه به میزان تزریق مورد نیاز

جنس سوئیچ آور

به طور معمول متریال مورد استفاده در این تجهیزات از نوع مکانیکی با PVC بوده و نوع برقی آن از فلز Hastelloy  ، Monel و یا استیل ساخته می شود.

فروش اینترنتی سوئیچ آور

خرید اینترنتی قطعات، این امکان را به مشتری می دهد که از لیست قیمت چنج آور کلر به طور کامل اطلاع یابید. همچنین از این طریق با صرف کمترین زمان ممکن، مناسب ترین نوع آن را انتخاب نمایید. کارشناسان ما در شهر پمپ آماده ارائه راهنمایی های لازم در این زمینه به مشتریان محترم می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *