تجهیزات, فیلتر گاز کلر, کلرزن گازی

فیلتر گاز کلر چیست ؟

فیلتر گاز کلر چیست

یکی از پر استفاده ترین تجهیزات صنعت تصفیه آب و فاضلاب، انواع کلرزن های گازی هستند که خود شامل اجزای مختلفی که در کنار هم به صورت یک پکیج کار می کنند، تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی فیلتر گاز کلر، یکی از قطعات این پکیج بپردازیم. اما پیش از آن لازم است به این موضوع که گاز کلر چیست ، پرداخته شود.

شناخت این قطعات از آنجایی اهمیت دارد که هم به صورت یکی از اجزای تشکیل دهنده پکیج کلرزنی و هم به صورت جداگانه، مورد نیاز بوده و یکی از پر فروش ترین اجزا در انواع کلرزن گازی به شمار می رود. چراکه وظیفه آن ایجاد اتصالی بین سیلندر گاز کلر و وکیوم رگولاتور، دو قطعه مهم در این کلرزن ها می باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری از اینکه فیلتر گاز کلر چیست ، ارائه شده است.

فیلتر گاز کلر چیست

همانطور که از نام این تجهیز مشخص است، به صورت کلی از فیلتر گاز کلر برای فیلتراسیون کلر گازی شکل استفاده می شود. بنابراین این قطعه در واقع نوعی صافی به شمار می رود که با جاری شدن گاز کلر از آن، ناخالصی های کلر را گرفته و سپس گاز کلری خالص را وارد سیستم می کند. البته علاوه بر ناخالصی در صورت وجود قطرات مایع در این گاز نیز، فیلتر گاز کلر به عنوان یک منبع انبساط عمل می نماید. به این صورت که با جذب این قطرات مایع و تبدیل آن ها به گاز، مجددا به خلوص گاز کلر کمک می کند.

اجزای فیلتر گاز کلر

همانطور که در قسمت فیلتر گاز کلر چیست ذکر شد، این تجهیزات به دلیل ماهیتی که دارند، ساختمان پیچیده ای نداشته و انواع خاصی را نیز پوشش نمی دهند. با این وجود در ادامه بخش های مختلف این قطعه آورده شده است. همچنین شما می توانید تصویر برشی از داخل این فیلتر ها را نیز مشاهده نمایید.

  • محفظه
  • هیتر
  • صافی یا توری

اجزای فیلتر گاز کلر

کاربرد فیلتر گاز کلر چیست

با توجه به توضیحات بالا، ذکر کاربرد های فیلتر گاز کلر بسیار ساده است. همانطور که توضیح داده شد، این تجهیزات در واقع نوعی صافی برای گاز کلر هستند. بنابراین در مواردی استفاده می شوند که گاز کلر، نقش سیال اصلی را در سیستم ایفا نماید. بر این اساس از مهم ترین کاربرد های فیلتر گاز کلر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صنعت آب و فاضلاب
  • در سیستم های کلرزنی اتوماتیک
  • علی الخصوص کلرزن های گازی

مزایا و معایب فیلتر گاز کلر

با وجود ساده بودن ساختار و عملکرد کلی انواع فیلتر گاز کلر و نیز عدم وجود تنوع در آن ها، اما این قطعات همچون هر تجهیز دیگری دارای ویژگی های مثبت و منفی منحصر به فرد خود هستند که شناخت صحیح آن ها می تواند کمک های شایانی به آشنایی کامل با محصولات فیلتر گاز کلر برای خرید آن ها منجر شود. بر این اساس در ادامه ابتدا به ذکر مزایا و سپس معایب این فیلتر ها پرداخته شده است.

  • جلوگیری از ورود ناخالصی ها به تجهیزات کلرزنی
  • حذف قطرات مایع موجود در گاز کلر
  • مقاوم در برابر سیالات خورنده ای همچون گاز کلر

شناخت نکات منفی یک تجهیز صنعتی نیز همچون مزایای آن قابل توجه است. چراکه این نکات در واقع همان محدودیت های استفاده از تجهیزات را تعیین می کند که برای داشتن خریدی مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. از نکات منفی انواع فیلتر گاز کلر:

  • قیمت بالا
  • لزوم استفاده از متریال های مقاوم در برابر خوردگی برای ساخت آن ها
  • تنها قابل استفاده برای سیستم های با ظرفیت های بالا

روش نصب فیلتر گاز کلر چیست

به صورت کلی با توجه به اینکه کاربرد فیلتر گاز کلر چیست ، می توان محل نصب آن را حدس زد. بر این اساس این تجهیزات مطابق با تصویر زیر دقیقا پس از سیلندر گاز کلر قرار می گیرند تا ناخالصی های کلر را در ابتدای مسیر و قبل از ورود آن به سیستم از بین ببرند. اما نکته مهم در رابطه با نصب این فیلتر ها، این است که هرچند ساده به نظر می رسد، اما باید توسط یک متخصص صورت پذیرد.

چراکه گاز کلر جزو سیالات خطرناک بوده و در صورت بروز نشتی حین نصب، خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. شهر پمپ با داشتن ده ها سال تجربه ی اجرای انواع تصفیه خانه، می تواند مرجعی مناسب در این زمینه به شمار آید. کافی است با ما تماس حاصل فرمایید.

نصب دستگاه کلر زنی

نحوه انتخاب و خرید فیلتر گاز کلر

با داشتن اطلاعاتی در رابطه با اینکه فیلتر گاز کلر چیست ، به راحتی می توان پارامتر های مهم در انتخاب و خرید این تجهیزات را تشخیص داد. زیرا این پارامتر ها در واقع همگی عواملی هستند که به عملکرد این فیلتر ها مرتبط اند. با توجه به این موضوع توجه به موارد زیر پیش از خرید این محصولات ضروری است:

  • میزان ظرفیت مورد نیاز برای تزریق گاز کلر در سیستم های کلرزنی
  • نوع و میزان ظرفیت سیلندر گاز کلر

جنس فیلتر گاز کلر چیست

بر اساس ماهیت اینکه گاز کلر چیست ، می توان به راحتی متریال مناسب برای ساخت فیلتر های گاز کلر را تشخیص داد. با توجه به خاصیت خورندگی بالای این سیالات، بدیهی است جنس هایی با مقاومت های بالا همچون چدن، استیل، برنج و Hastelloy از متریال های مناسب برای ساخت این تجهیزات محسوب می شوند. 

فروش اینترنتی فیلتر گاز کلر

به صورت کلی فروشگاه های اینترنتی با فروش آنلاین محصولات خود، امکان استعلام لیست قیمت کالا های خود را در عین صرفه جویی در زمان برای مشتریان محترم تنها با یک تماس تلفنی فراهم می نمایند. شهر پمپ نیز به عنوان مرکز فروش اینترنتی تجهیزات صنعتی از این قاعده مستثنی نیست. علی الخصوص که علاوه بر این موارد، مشاوره های رایگانی را نیز در جهت نیاز مشتری ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *