پمپ, لوب پمپ

لوب پمپ کوپار

لوب پمپ کوپار

لوب پمپ ها یا اصطلاحا پمپ گوشواره ای یا پمپ دنده ای قلوه ای، از جمله پمپ های خاص بوده که غالبا برای مصارف صنعتی به کار می روند. از همین رو شناخت برند های تولید کننده این محصولات بسیار حائز اهمیت می باشد. لوب پمپ کوپار یکی از محبوب ترین این برند ها محسوب می شود که در ادامه به معرفی کامل آن پرداخته شده است.

لازم به ذکر است که هرچند این برند یکی از برند های تخصصی ساخت انواع لوب پمپ به حساب می آید، اما این پمپ ها توسط شرکت های دیگری نیز تولید می گردند. این برند ها به فراخور کیفیت و متریال ساخت از قیمت های متنوعی نیز برخوردار می باشند. فروشگاه اینترنتی شهر پمپ به عنوان وارد کننده و تامین کننده انواع این پمپ ها، ارائه دهنده تمامی برند های داخلی و خارجی پمپ گوشواره ای می باشد. تنها کافی است با این مجموعه تماس گرفته تا علاوه بر استعلام قیمت از مشاوره های رایگان ما نیز بهره مند گردید.

برند کوپار (KUPAR)

برند کوپار مربوط به شرکتی ترکیه ای بوده که فعالیت خود را از سال 1948 در زمینه تولید و عرضه انواع پمپ در کاربری های مختلف شروع نموده است. تولیدات این کمپانی با هدف جلب رضایت حداکثری مشتری از طریق بهره گیری از دانش فنی روز، حفظ کیفیت و تحویل به موقع آن ها ساخته می شود. به همین خاطر نیز امروزه این محصولات به کشورهای بسیاری صادر می گردد. از جمله پر فروش ترین پمپ های تولیدی این شرکت، لوب پمپ آن می باشد که در ادامه اطلاعات بیشتری بر اساس کاتالوگ پمپ کوپار ارائه شده است.

برند کوپار

ویژگی های لوب پمپ کوپار

به طور کلی محصولات لوب پمپ کوپار با توجه به اندازه دهانه ورودی و خروجی به سه دسته تقسیم بندی می شوند. این مدل ها علاوه بر سایز در میزان دبی که دارند هم متفاوت از هم می باشند. در جدول زیر تمامی این مشخصات فنی به علاوه میزان هد، دبی و متریال مورد استفاده در ساخت آن ها به تفکیک مدل آورده شده است. اطلاعات این جدول و مقایسه هر ردیف با دیگر سری ها به داشتن انتخابی درست و متناسب با نیاز مشتری کمک های شایانی می کند.

نام سری بازه فشار (بار) بازه دبی (متر مکعب بر ساعت) جنس بدنه
KLP1½” 5 2 استنلس استیل یا برنز
KLP2 5 5 استنلس استیل یا برنز
KLP2½” 5 10 استنلس استیل یا برنز

مزایای پمپ گوشواره ای کوپار

از جمله مهم ترین مزایای این دسته از محصولات برند کوپار، کارکرد بسیار نرم آن ها می باشد. چراکه این ویژگی منجر به کاهش ارتعاشات پمپ و به تبع آن کم کردن سر و صدای آن ها حین کار می گردد. از همین رو میزان استهلاک این پمپ ها کمتر از نمونه های مشابه بوده، در نتیجه طول عمر بالا تری هم دارند. جنس مورد استفاده در ساخت انواع لوب پمپ کوپار ، همانطور که در جدول بالا آمده است، از استیل می باشد. این متریال نیز یکی از مقاوم ترین متریال ها به شمار می رود. 

کوپار

نکته مثبت دیگر در رابطه با طراحی این پمپ هاست که جدا از سایز های مختلف، به صورت سفارشی و بر اساس نیاز مشتری نیز امکان ساخت دارد. نگهداری و تعمیرات کم هزینه پمپ گوشواره ای کوپار، همچنین مدت زمان کوتاه صرف شده برای این منظور از دیگر مزایای آن ها محسوب می شود. علاوه بر تمامی این موارد، لوب پمپ های این برند، امکان کار به صورت خشک را هم دارند. علی الخصوص که جعبه دنده ای (همان واحد انتقال قدرت) در انتهای آن ها به جهت داشتن عملکردی بهتر قرار گرفته است. 

کاربرد های لوب پمپ کوپار

به صورت کلی انواع لوب پمپ به منظور انتقال مواد غلیظ یا موادی حاوی ذرات جامد کم تراکم طراحی شده اند. به همین خاطر معمولا در صنایعی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه مهم ترین این صنایع تحت عنوان کاربرد های پمپ گوشواره ای کوپار به صورت فهرست وار آورده شده است.

  • صنایع غذایی به منظور پمپاژ موادی همچون سس، کره، شکلات، شیر، خامه، پنیر و مربا
  • صنایع دارویی جهت انتقال دارو، انواع پماد ها و خمیر دندان ها
  • پمپاژ هر نوع مواد خمیری شکل و سیالاتی حاوی پالپ
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع پتروشیمی

پمپ گوشواره ای کوپار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *