تجهیزات, کپسول گاز کلر, کلرزن گازی

کپسول گاز کلر چیست ؟

کپسول گاز کلر چیست

مقدمه

یکی از تجهیزات اساسی در کلرزن گازی، کپسول کلر می باشد. اینکه کپسول گاز کلر چیست ، در واقعی مخزنی برای نگهداری گاز کلر می باشد. در بازار فروش امروز این کپسول ها، تعداد زیادی تولید کننده سیلندر گاز کلر ایرانی نیز اضافه شده است. این تولیدکنندگان، قیمت کپسول گاز کلر را تا حد زیادی کاهش داده اند. با ما همراه باشید تا با این تجهیزات و نیز اطلاعاتی راجع به فروش گاز کلر و تولید گاز کلر در ایران دریافت نمایید.

کپسول گاز کلر چیست ؟

علت اصلی استفاده از کپسول کلر و انواع سیلندر، مشخصات خاص گاز کلر است. از جمله احتمال انفجار بالای آن ها هنگام واکنش با سایر مواد شیمیایی می باشد. هرچند این گاز ها، خود قابل اشتعال نیستند، اما جزو گاز های کاملا سمی به حساب می آیند. به همین خاطر نیاز به مخازنی خاص برای حمل و نقل دارند. لازم به ذکر است که در ایران علاوه بر تولید کننده سیلندر گاز کلر، شرکت هایی نیز در زمینه تولید گاز کلر در ایران فعالیت می نمایند.

انواع کپسول گاز کلر

به طور کلی با توجه به میزان گاز کلر مورد نیاز در سیستم های مربوطه، دو نوع مخزن نگهداری برای آن ها وجود دارد. در رابطه با ظرفیت های کم از کپسول کلر و برای ظرفیت های بیشتر، از سیلندر استفاده می گردد. این دو مدل با درز جوش یا بدون آن امکان عرضه شدن دارند. همچنین با توجه به وزنی که دارند، نحوه قرار گیری شان با هم متفاوت است.

تولید کننده سیلندر گاز کلر

  1. مدل ایستاده

این مدل، کپسول های سبک تا 75 کیلوگرم می باشد. به همین خاطر انتقال آن ها به راحتی و تنها با یک شخص امکان پذیر است. اما در عوض به دلیل حجم پایینی که دارد، نیاز به تعویض در دوره های زمانی کوتاه مدت دارد. بنابراین معمولا در سیستم های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. مدل خوابیده

مدل سیلندری یا خوابیده به دلیل وزن بالایی که دارد، به این شکل قرار می گیرد. سیلندر گاز کلر می تواند ظرفیتی در بازه 400 تا 800 کیلوگرمی را تامین کند. به همین خاطر حمل و نقل آن سخت تر از حالت بالا، ولی در عوض، تعویض شان هم کمتراز کپسول های گاز کلر می باشد. پس غالبا در صنایع سنگین کاربرد دارد. جابجایی این سیلندر ها توسط جرثقیل های سقفی صورت می گیرد. همچنین نکته دیگر، شیر های موجود در مقطع سیلندر هاست که برای خروج گاز کلر استفاده می شود. باید توجه داشت که هنگام جایگیری آن ها، این دو شیر در مکان مناسبی قرار گیرند.

کاربرد کپسول گازکلر

کاربرد اصلی این کپسول ها مربوط به صنایع آب و فاضلاب  و صنایعمربوط به سفید کنندگی و پاک کنندگی می باشد. این صنایع شامل موارد زیر می شوند..

  • کلرزنی گازی در تصفیه خانه های آب و فاضلاب
  • تولید گاز خردل
  • صنایع غذایی
  • صنایع دارویی
  • محصولات نفتی و انواع حلال ها
  • تولید پلاستیک، رنگ و کاغذ
  • صنایع تولید پارچه
  • ساخت حشره کش ها

مزایا و معایب سیلندر گاز کلر

با توجه به ساختمان کاملا ساده کپسول گاز کلر، بدیهی است که مزایا و معایب زیادی هم برای آن ها وجود نداشته باشد. مهم ترین نکته مثبت این تجهیزات، ایجاد ایمنی لازم برای استفاده از این گاز خطرناک است. مهم ترین نکته منفی آن ها نیز، مربوط به شارژ آن ها می باشد. زیرا تولید گاز کلر در ایران و به طور کلی فروش گاز کلر در مراکز محدودی امکان پذیر است.

خرید کپسول گازکلر و نحوه انتخاب آن

تنها مورد مهم در انتخاب نوع این کپسول ها، مقدار استفاده ما از گاز کلر است. از این طریق می توان ظرفیت مناسب را انتخاب نمود. البته بودجه مالی نیز بسیار مهم می باشد. زیرا قیمت کپسول گاز کلر و سلندر های گاز با هم تفاوت زیادی دارد.

قیمت کپسول گاز کلر

جنس سیلندر گاز کلر

نکته مهم در انتخاب متریال مناسب برای ساخت این قطعات مقاومت آن هاست. زیرا گاز کلر بسیار خورنده بوده و جنس کپسول یا سیلندر باید در برابر خورندگی مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین شیر آلات این مخازن نیز از جنس برنج ساخته می شود.

فروش گاز کلر و کپسول های آن

خرید اینترنتی این کپسول ها، این امکان را به شما می دهد که تنها با یک تماس تلفنی از قیمت کپسول گاز کلر اطلاع یابید. لازم به ذکر است که شهر پمپ ارائه دهنده این محصولات از تولید کننده سیلندر گاز کلر ساخت داخل می باشد. البته این کپسول ها خالی بوده و پر کردن آن ها توسط مراکز تولید گاز کلر در ایران بر عهده مشتری است. هرچند در صورت تقاضا، شهر پمپ این مراکز را پس از خرید برای سهولت مشتریان محترم معرفی و اقدام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *