پمپ, پمپ پیستونی

طریقه نصب پمپ کارواش

طریقه نصب پمپ کارواش

پمپ های پیستونی یا پمپ کارواش جهت تولید فشار های بالا مورد استفاده قرار می گیرند. طرز کار پمپ کارواش همانطور که از نام آن مشخص است، مخصوص موارد شست و شو می باشد. البته توضیح بیشتر برای نحوه ی کار پمپ کارواش در مقاله ی لینک شده بیان شده است. این پمپ ها به دلیل اینکه فشار بسیار زیادی را تامین می کنند، غالبا قیمت بالایی دارند. از همین رو هنگام خرابی، تعمیر پمپ کارواش در اغلب موارد از خرید مجدد آن برای مشتریان ارجحیت دارد.

نکته قابل توجه راجع به آن، طریقه نصب پمپ کارواش است. زیرا اگر نحوه نصب کارواش صنعتی به درستی انجام نگیرد، باعث خرابی زود هنگام پمپ می شود. همچنین یکی از علت کم شدن فشار پمپ کارواش نیز می تواند نصب نادرست آن باشد. بنابراین در ادامه نکاتی درباره ی اتصالات پمپ مانند نقشه لوله کشی کارواش و طریقه نصب پمپ کارواش ارائه می شود.

طریقه نصب پمپ کارواش

ساختمان این پمپ، از یک لوله ورودی و یک لوله خروجی تشکیل شده است. همچنین این مدل پمپ، توسط یک شافت به الکتروموتور متصل می شود و از طریق آن، انرژی الکتریکی پمپ نیز تامین می شود. به این صورت خود به طور مستقیم سیمی جهت تامین برق لازم برای کارکرد ندارد.

تنها نکته مهم راجع به نحوه نصب کارواش صنعتی سوار شدن سیال روی پمپ است. زیرا اگر شرایطی غیر از این باشد، می تواند از اصلی ترین علت کم شدن فشار پمپ کارواش محسوب شود و باعث ایجاد اختلال در طرز کار پمپ کارواش شود. همچنین برق این پمپ ها به صورت تک فاز و سه فاز است که انتخاب آن بستگی به نوع پمپ و قدرت آن دارد. به طور مثال کارواش های بزرگ احتیاج به برق سه فاز دارند.

نقشه لوله کشی کارواش

نکاتی در رابطه با راه اندازی و طریقه نصب پمپ کارواش

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد، نصب خود پمپ اصلا دشوار نیست. بلکه مسئله ی مهم هنگام نصب پمپ کارواش، رعایت کردن نکاتی خاص می باشد که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

  • استفاده از حفاظ برای قسمت های متحرک پمپ نظیر کوپلینگ امری ضروری است.
  • موتور و پمپ کوپله شده به آن، هر دو باید روی شاسی ای محکم و به صورت افقی قرار گیرند.
  • فیلتر ورودی باید دارای ظرفیتی حداقل 2.5 برابر ظرفیت خود پمپ باشد. همچنین تمیز بودن این فیلتر باید به صورت دوره ای چک و کنترل شود.
  • یکی دیگر از نکات مهم در نحوه نصب کارواش صنعتی انتخاب روغن مناسب برای پمپ است. اندازه ی سطح روغن در شیشه ی نشانگر پمپ، باید تا وسط آن باشد. در ابتدای کارکرد پمپ بعد از 50 ساعت کار اولیه روغن آن تعویض می شود. تعویض در موارد بعدی نیز هر 500 ساعت یا در دوره های سه ماهه انجام می گیرد.
  • نکته ی مهم آخر نیز این است که پمپ های کارواش به هیچ عنوان نباید خشک کار کنند. پس قبل از روشن کردن آن باید از ورود آب به داخل پمپ مطمئن شوید.  

نکاتی درباره اتصالات پمپ کارواش

موارد زیر نیز، نکاتی دیگر در ارتباط با طریقه نصب پمپ کارواش و اتصالات آن می باشد. مانند نقشه لوله کشی کارواش و پمپ. 

  • میزان مکش عمودی این پمپ ها حداکثر 1.5 متر است. پس باید به زانویی و شیر های اضافه ای که در مدار هنگام نصب استفاده می شود، توجه شود. زیرا در مسیر لوله آب تعداد زیاد این تجهیزات، باعث فشار به پمپ می شود و باعث این است که پمپ کارواش احتیاج به تعمیر پیدا کند.
  • روش های کوپلینگ و شاسی برای اتصالات این پمپ ها بسیار مناسب تر از تسمه و پولی می باشند.
  • لوله ورودی باید اندازه ی آن برابر یا بزرگ تر از لوله خروجی باشد.
  • هر دو این لوله های ورودی و خروجی نیز باید به صورت کامل آب بند باشند تا هوا به داخل پمپ نفوذ پیدا نکند.
  • همچنین استفاده از رگلاتور نیز توصیه می شود.

نحوه نصب کارواش صنعتی

بهتر است برای نصب هر کالایی از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. ولی در این مقاله به نکاتی برای این مورد اشاره کردیم. شما می توانید جهت دریافت مشاوره برای خرید، نصب و استعلام قیمت انواع پمپ ها با ما در شهر پمپ تماس بگیرید. همچنین با ورود به سایت می توانید محصولات را مشاهده نمایید. 

2 دیدگاه در “طریقه نصب پمپ کارواش

  1. داود گفت:

    لطفا اصلاح کنید دبی پمپ ها بر دقیقه است نه در ساعت

    1. مهسا جهانی گفت:

      با سلام و تشکر از توجه شما
      حتما بررسی و اصلاح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *