پمپ, پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور ابارا

پمپ سیرکولاتور ابارا

پمپ های سیرکولاتور که با نام های مشابهی همچون پمپ سیرکوله و پمپ سیرکولاسیون نیز شناخته می شوند، پمپ هایی مخصوص سیرکوله کردن آب گرم و آب سرد می باشند. با توجه به این موضوع، بدیهی است که کاربرد این پمپ ها غالبا در پکیج ها و سیستم های مشابه خلاصه می شود. از همین رو با نام پمپ پکیج نیز شناخته می شوند. از جمله بهترین برند های انواع پمپ سیرکولاتور کوچک و بزرگ می توان به پمپ سیرکولاتور ابارا اشاره نمود.

در این مقاله سعی شده است به توضیح کلی این محصولات پرداخته شود. اما به صورت کلی شهر پمپ، علاوه بر برند ابارا دارای برند های دیگر انواع پمپ سیرکولاتور نیز می باشد. شما می توانید با تماس با فروشگاه اینترنتی شهر پمپ، ضمن بهره مندی از مشاوره های رایگان کارشناسان این مجموعه، اطلاعات بیشتری از هر مدل کسب نمایید. همچنین از موجودی ها و قیمت محصولات مطلع گردید.

برند ابارا

برند ابارا مربوط به شرکتی ژاپنی بوده که فعالیت خود را از سال 1912 در زمینه تولید و عرضه انواع پمپ، کمپرسور و الکتروموتور شروع نموده است. هدف اصلی این شرکت در تولید محصولاتش، احترام به طبیعت از طریق استفاده مناسب از ذخایر طبیعی و آب و هوا می باشد. از همین رو امروزه تولیدات این برند به بیش از 17 کشور اعم از برزیل، ایتالیا، چین و غیره صادر می گردد. از جمله پمپ های تولیدی این شرکت، پمپ سیرکولاتور آن بوده که در ادامه اطلاعات بیشتری بر اساس کاتالوگ ابارا ارائه شده است.

برند ابارا

ویژگی های پمپ سیرکولاتور ابارا

به صورت کلی محصولات پمپ سیرکولاتور ابارا در هر دو مدل پمپ های سیرکوله از جمله انواع پمپ های زمینی و خطی موجود می باشند. بر همین اساس به لحاظ اندازه نیز شامل پمپ سیرکولاتور کوچک و بزرگ می شوند. این پمپ ها همچنین قادر به پوشش طیف وسیعی از هد و دبی هم هستند. در ادامه تمامی این اطلاعات به صورت تفکیک شده برای هر مدل، در جدولی به شرح زیر گردآوری شده است. این جدول می تواند راهنمای مناسبی برای داشتن انتخابی صحیح برای مشتریان محترم به شمار آید.

نام سری بازه هد (متر) بازه دبی (متر مکعب بر ساعت) حداکثر دما (درجه سانتی گراد) به ترتیب جنس بدنه، پروانه، شافت
Ego 0.2 تا 7.8 0.5 تا 5.5 95 چدن، تکنو پلیمر، سرامیک
Ego B 0.5 تا 12.5 0.5 تا 50 65 برنز، تکنوپلیمر یا استنلس استیل، سرامیک یا استنلس استیل
Ego C 0.9 تا 16.6 4 تا 70 110 چدن، استنلس استیل، استنلس استیل
Ego easy 0.2 تا 12.1 1 تا 10 110 چدن، تکنو پلیمر، استنلس استیل
Ego slim 0.3 تا 16.9 2.5 تا 47 110 چدن، تکنو پلیمر، استنلس استیل
MR B تا 100 تا 42 65 برنز، پلی آمید، استنلس استیل
LPS 2.4 تا 19.8 1.2 تا 24 100 استنلس استیل، تکنو پلیمر، سرامیک
LPC-LPCD 3.5 تا 67.5 36 تا 300 110 چدن، چدن، استنلس استیل
LPC-LPCD with E-drive 3.5 تا 62 36 تا 300 110 چدن، چدن، استنلس استیل

مزایای پمپ سیرکولاتور ابارا

مهم ترین ویژگی در انواع پمپ سیرکولاتور ابارا ، همانطور که در بالا نیز ذکر شد، تنوع مدلی آن ها از نظر اندازه (شامل انواع پمپ سیرکولاتور کوچک و بزرگ)، هد و دبی می باشد. علاوه بر این، این محصولات در انواع تک دور، دو دور، سه دور و چهار دور نیز در بازار فروش عرضه می گردند. امکان کار با هر دو برق تک فاز و سه فاز، از دیگر پارامتر های تاثیرگذار در تنوع مدلی پمپ های ابارا به حساب می آید. همچنین استفاده از متریال های گوناگون اعم از استیل، چدن و تکنو پلیمر در ساخت خود پمپ و قطعات آن بسیار رایج است. به همین علت این پمپ ها مقاومت بالایی را در برابر حرارت ساپورت می کنند.

نکته دیگر، میزان راندمان، طول عمر و قدرت بالای این پمپ ها با وجود ابعاد کوچک آن ها در مقایسه با سایر انواع پمپ ها می باشد. البته این ابعاد کوچک باعث کاهش وزن و به تبع آن افزایش کیفیت عملکرد آن ها نیز گشته است. از دیگر ویژگی های مثبت پمپ های ابارا می توان به سر و صدای کم و پایین بودن میزان مصرف انرژی آن ها حین کارکرد اشاره کرد. طریقه نصب این پمپ ها هم به دو صورت با کوپلینگ یا بدون واسطه، در دو شکل رزوه ای و فلنجی امکان اجرا دارد. نصب، نگهداری و تعمیر ساده و کم هزینه این محصولات در کنار داشتن قیمتی مناسب از دیگر مزایای آن ها محسوب می شود. 

پمپ سیرکولاتور کوچک

کاربردهای پمپ سیرکولاتور ابارا

هرچند کاربرد اصلی انواع پمپ سیرکوله مربوط به چرخش آب در یک سیستم است، اما به دلیل تنوع بالای این محصولات در برند ابارا، از آن ها در مصارف گوناگونی می توان استفاده نمود. در ادامه به بخشی از رایج ترین موارد استفاده این پمپ ها به صورت فهرست وار اشاره شده است:

  • سیستم های سرمایشی و گرمایشی خانگی و صنعتی همچون سیستم های گرمایش از کف و حرارت مرکزی
  • انواع موتور خانه ها
  • سیستم های تهویه مطبوع
  • صنایع دارویی و پزشکی
  • استخر ها و جکوزی ها
  • انواع صنایع شیمیایی
  • سیستم های آتش نشانی
  • سیستم های شست و شوی صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *