پمپ, پمپ پریستالتیک

تعمیرات پمپ پریستالتیک

تعمیرات-پمپ-پریستالتیک

پمپ های پریستالتیک نوعی از پمپ های جابجایی مثبت هستند که عملکرد دقیقی دارند. به همین دلیل است که در تجهیزات آزمایشگاهی پمپ پریستالتیک کاربرد زیادی دارد. به دلیل کاربرد آن ها در موارد حساس با دوزینگ پمپ ها اشتباه گرفته می شوند. ولی تفاوت های زیادی باهم دارند. مثلا تزریق پریستالتیک یکنواخت و بدون ضربه است. در مقاله ی لینک شده مفصل به مقایسه ی این دو پمپ پرداخته ایم. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی راجع به قطعات و تعمیرات پمپ پریستالتیک ارائه دهیم.

پمپ های پریستالتیک که به پمپ های غلطکی نیز شناخته شده اند سیالات گوناگونی را پمپاژ می کنند. این دستگاه از چند غلطک روی روتور و شلنگ یا لوله های منعطف تشکیل شده است. حرکت غلطک بر روی شلنگ باعث ایجاد خلا و فشار درون تیوپ می شود. همین امر سبب جریان و حرکت یکنواخت سیال درون شیلنگ می گردد.

به دلیل وجود این لوله ی منعطف سیال دچار آلودگی نمی شود. از دیگر مزایای این پمپ‌ها عدم ارتباط مستقیم سیال و قطعات پمپ پریستالتیک است. از همین رو احتمال تأثیر سیالات خورنده روی تجهیزات و بدنه ی پمپ به حداقل می‌ رسد. این پمپ ها با ولتاژ های متفاوتی ساخته می شوند. به عنوان نمونه 6 ولتی یا پمپ پریستالتیک 12 ولتی مناسب برای پمپ سیالات متناسب با مشخصات مختص خود هستند. مثلا پمپ پریستالتیک 12 ولتی مناسب برای پمپ سیالات در صنایع پزشکی و شیمیایی به کار می رود.

همچنین دارای برند های مختلف ایرانی، ایتالیایی، پمپ پریستالتیک چینی و… هستند. شما می توانید برای گرفتن مشاوره و خرید پمپ پریستالتی چینی ، ایرانی یا هر برند دیگری با ما در شهر پمپ تماس بگیرید.

 

قطعات-پمپ-پریستالتیک

قطعات پمپ پریستالتیک

از اصلی ترین تجهیزات آن الکتروموتور یا موتور است. همین طور دارای روتور است که در آن تعدادی غلطک و لوب با توجه به مدل آن ها قرار گرفته است. از دیگر اجزای آن می توان به محفظه و پوسته ی پمپ، شیلنگ و اتصالات آب بندی اشاره کرد. معمولا جنس بدنه ی این پمپ از فولاد و استیل است. ولی در بعضی موارد آزمایشگاهی پمپ پریستالتیک از پلاستیک خشک نیز ساخته شده است.

تعمیرات پمپ پریستالتیک

جهت تعمیرات پمپ پریستالتیک باید به مکانیزم و نوع پمپ توجه شود. معمولا اجزایی که بیشتر بررسی می شود تیوپ یا شیلنگی است که با سیال در تماس می باشد. همچنین لازم است برای تعمیر، به سرعت چرخش روتور، محدوده جریان، تعداد کانال. انواع هد، پارامتر های قابل کنترل و نوع کنترل این دستگاه صنعتی توجه شود. این دستگاه به دلیل اینکه فاقد قطعات آب بندی است هزینه ی تعمیرات کمی دارد. همچنین نگهداری و تعمیرات نسبتا ساده ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *