کلید اتوماتیک, کلید پرشر سوئیچ, لوازم جانبی

تفاوت کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ

تفاوت-کلید-اتوماتیک-و-پرشر-سوئیچ

نمونه ای از تجهیزات کلیدی در پمپ های آب خانگی، انواع کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ پمپ آب را می توان نام برد. عملکرد این دو وسیله شبیه به هم می باشد ولی در برخی موارد تفاوت هایی نیز با هم دارند. در مقاله های قبلی این پمپ های آب را به طور مفصل توضیح داده ایم. در این مطلب قصد داریم علاوه بر تعریف مختصری از آن ها شباهت و تفاوت کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ پمپ آب را بررسی کنیم.  

تعریف پرشر سوئیچ و کلید اتوماتیک

هر دو تجهیز پرشر سوئیچ و کلید اتوماتیک در مدار آبرسانی ساختمان ها وظیفه مشابهی دارند. عملکرد آن ها به این صورت است که در مواقع لزوم باعث می شوند پمپ به طور اتوماتیک خاموش و روشن شود. از همین رو به دلیل ماهیت یکسانی که دارند می توان گفت شباهت های این قطعات به مراتب از تفاوت هایشان بیشتر است.

در بخش بعدی ابتدا شباهت آن ها و سپس به تفاوت کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ اشاره می کنیم. برای مطالعه ی بیشتر راجع به کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ می توانید از مقالات لینک شده استفاده نمایید.

شباهت پرشر سوئیچ و انواع کلید اتوماتیک

انواع کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ پمپ آب به دلیل اینکه کارکرد کلی آن ها یکسان است، از همین رو فقط به مهم ترین مواردی که جزو شباهت های آن ها است، اشاره می کنیم.

  • اغلب در ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این اجزا در لوله کشی ساختمان ها، فشار خط آب را می سنجند.
  • قطع کردن یک مدار الکتریکی در فشاری مشخص از وظایف هر دوی آن ها می باشد.
  • در نهایت اگر هر دوی این قطعات عملکرد درستی داشته باشند از سوختن پمپ جلوگیری می کنند.

انواع کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ پمپ آب قیمت

 

تفاوت کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ

آشنایی با تفاوت کلید اتوماتیک و پرشر سوئیچ جهت انتخاب و شناخت درست هر کدام از آن ها بسیار تاثیر گذار است. مواردی از این تفاوت ها را در ادامه مطرح می کنیم.

  • ویژگی و مشخصات پرشر سوئیچ برای فشارهای بالا تا 100 بار را هم جواب می دهد. ولی کلید اتوماتیک به گونه ای است که برای فشارهای کم مناسب می باشد. 
  • نحوه ی نصب هر کدام نیز با توجه به ویژگی های آن ها متفاوت است. برای آشنایی با نحوه نصب انواع کلید اتوماتیک و نصب پرشر سوئیچ می توانید مطالب قبلی را مطالعه فرمایید.
  • موارد بالا باعث تاثیر بر قیمت این دو نیز می شود. بدیهی است که پرشر سوئیچ پمپ آب قیمت بالاتری نسبت به انواع کلید اتوماتیک دارد.

از دیگر تفاوت ها

  • علاوه بر اینکه پرشر سوئیچ پمپ آب قیمت بالاتری دارد ولی کیفیت و دقت عمل آن بهتر از کلید اتوماتیک است.
  • پرشر سوئیچ ها برای نمایش فشار موجود در سیستم آبرسانی ساختمان ها دارای نشانگری نیز می باشند.
  • همین طور برخی از مدل های آن قابلیت تنظیم فشار را نیز دارا می باشند.
  • همچنین می توان گفت پرشر سوئیچ پمپ آب ویژگی های بیشتری نیز دارد. به طور مثال فقط در مواقعی که اختلاف فشار زیاد باشد عمل می کند. ولی هنگام نوسانات فشاری که با اختلاف کم نسبت به فشار مد نظر ما اتفاق می افتد، پمپ را خاموش نمی کند.  از این طریق تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ کمتر می شود، در نتیجه عمر مفید آن هم افزایش می یابد.

این قطعات با توجه به کاربرد و ویژگی های هر کدام انواع مختلفی دارند. به همین دلیل پرشر سوئیچ پمپ آب قیمت متفاوتی با کلید اتومات دارد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره، خرید و استعلام قیمت لوازم جانبی و انواع پمپ ها با ما در شهر پمپ تماس بگیرید. یا با ورود به سایت شهر پمپ محصولات پرشر سوئیچ و انواع کلید اتوماتیک را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *