پمپ, پمپ پیستونی

پمپ پیستونی سمپاش

پمپ پیستونی سمپاش

امروزه به دلیل افزایش تنوع به وجود آمده در اقلیم ها، تنوع مدلی محصولات کشاورزی و به تبع آن وجود آفات مختلف، دستگاه های سم پاشی بسیاری برای از بین بردن این آفات طراحی و ساخته شده اند که در اغلب آن ها، موتور و پمپ از اصلی ترین اجزا به شمار می روند. پمپ پیستونی سمپاش و پمپ های دیافراگمی مناسب برای این امر از متداول ترین پمپ های مورد استفاده در زمینه سم پاشی زمین های زراعی و سایر مکان های نیازمند سم پاشی به حساب می آیند.

به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به تعریف پمپ های پیستونی مخصوص سم پاشی و مسائل مربوط به آن همچون تعمیر پمپ سمپاش پیستونی و نحوه انتخاب این محصولات بپردازیم. همچنین شهر پمپ به عنوان نماینده رسمی تمامی برند های موجود این محصولات در بازار فروش ایران، مرجعی مناسب برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید آن ها و نیز استعلام قیمت پمپ سمپاش پیستونی به منظور مقایسه برند های مختلف آن محسوب می شود.

قیمت پمپ سمپاش پیستونیپمپ پیستونی سمپاش

به صورت کلی پمپ های پیستونی نمونه ای از پمپ های جا به جایی مثبت بوده و عملکردی رفت و برگشتی دارند. به این معنی که نحوه پمپاژ سیال در آن ها از طریق حرکت پیوسته پیستونی موجود در سیلندر پمپ می باشد. بر این اساس در هنگام حرکت پیستون در سیلندر به سمت عقب، خلا لازم برای مکش سیال تولید شده و با باز کردن شیر ورودی، سیال وارد سیلندر می گردد. سپس در مرحله بعد، با حرکت پیستون به سمت جلو، بسته شدن شیر ورودی و باز شدن شیر خروجی، نهایتا سیال از پمپ خارج می شود.

امروزه پمپ های پیستونی در انواع دستی، پنوماتیک یا بادی و برقی تولید می شوند که نوع دستی، با توجه به ساختار ساده، حمل و نقل راحت تر و عدم نیاز به نیرو محرکه ای همچون برق برای شروع به کار، از رایج ترین انواع این پمپ ها در صنایع مختلف محسوب می شوند. نوع انتخابی و کشور تولید کننده محصولات پمپ پیستونی از مهم ترین عواملی هستند که در قیمت پمپ سمپاش پیستونی اثر گذار می باشند. به طور مثال قیمت پمپ سمپاش پیستونی چینی دارای پایین ترین میزان بوده و برند های ایتالیایی از بالا ترین قیمت ها برخوردار هستند.

پمپ پیستونی سمپاش چینی

یکی از پر استفاده ترین انواع پمپ پیستونی، پمپ پیستونی سمپاش بوده که از کاربرد های اصلی آن ها می توان به صنایع کشاورزی و موارد مربوط به باغداری اشاره کرد. از آنجاییکه این پمپ ها برای سم پاشی استفاده می شوند، نحوه کار آن ها به این صورت است که با داشتن چندین پیستون، مکش بالایی از مخزن داشته و سیال را با فشار بسیار بالایی نیز به بیرون پرتاب می کنند. بنابراین جهت انتخاب صحیح مدل مناسب آن ها باید به مواردی همچون فشار مورد نیاز برای پمپاژ، جریان خروجی و اندازه ی دهانه پمپ توجه ویژه ای شود.

تعمیر پمپ سمپاش پیستونی

به صورت کلی به منظور کاهش خرابی هر نوع پمپی، روش استفاده و نگهداری از آن ها حین کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین برای کاهش احتمال تعمیر پمپ سمپاش پیستونی نیز ضروری است که نصب و کار با آن ها توسط دستور العمل های ذکر شده در کاتالوگ محصول صورت پذیرد.

تعمیر پمپ سمپاش پیستونی

اما به صورت کلی در صورت خرابی این محصولات، شهر پمپ، خدمات تعمیرات این پمپ ها را نیز علاوه بر فروش آن ها ارائه می دهد. برای این منظور باید ابتدا به نوع پمپ، سپس نحوه حرکت پیستون در آن ها برای پمپاژ درست سیال و سوپاپ های مورد استفاده در این پمپ ها توجه گردد. چراکه هر سوپاپ، مختص مدل خاصی از پمپ پیستونی سمپاش بوده و استفاده از سوپاپ های تقلبی یا نامرغوب منجر به آسیب های جدی به سایر اجزای پمپ خواهد شد. بنابراین لازم است که این تعمیرات به مراکزی قابل اطمینان سپرده شود.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *